Jump to content


Photo

Consum 1.6 Benzina QashQai


  • Please log in to reply
82 replies to this topic

#81 mac01

mac01

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 570 posts
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Posted 28 May 2015 - 01:39 PM

Eu nu am auzit de asemenea consum nici la loganul cu motor de 1,6, o masina care este mult mai usoara decat un QQ. Dar la tine , mai ales ca erai si incarcat si cu plinul facut?! Ciudat. Consumurile astea de 4% se obtin de la masini mici, usoare si echipate cu motoare diesel. Erai cumva la vale cu frana de motor pusa? Doar atunci se opreste injectia de combustibil. Si sa nu uitam ca unele dintre motoarele de la Nissan-Renault nu sunt tocmai economice. Motorul 1,6 benzina se numara printre ele. 


Edited by mac01, 28 May 2015 - 01:54 PM.


#82 gabilungu

gabilungu

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 22 posts

Posted 28 May 2015 - 09:52 PM

Normal ca in medie e vale pe traseul indicat. Tg Neamt e cam cu 200m mai sus ca altitudine decat Iasi. Traseul implica o sumedenie de dealuri si vai dar in medie se coboara.

Ca idee in sens invers cam in acelasi regim de mers cel mai bun consum mediu a fost 4.9l/100km, deci daca ar fi sa consideram traseul in inel, dus intors, o medie la acest stil de mers mosnegesc iese pe la 4.5l/100km.

 

In ceea ce priveste comparatia cu loganul, nu e chiar corecta. O fi ea alianta Renault-Nissan, dar cea ce este pe qashqai este nissan pur sange. Nici macar geometria motorului nu seamana (la Renault e  79,5 x 80,5 mm iar la nissan 78,0 x 83,6 mm). Motorul este dus la extrem ca performante si eficienta pentru o tehnologie aspirata si fara injectie directa gratie unor inovatii precum sistemul cu doua injectoare pe cilindru, controlul variabil continuu al geometriei  supapelor, alternator regenerativ, etc. Acestea fac ca motorul sa aiba o curba de cuplu mai buna decat ce ofera renault pe motorizarile echivalente, astfel incat la 1600rpm sa fie disponibil 83% din cuplul maxim.

 

Ceea ce am vrut sa arat prin postarile mele este faptul ca se poate merge economic si cu motorizarea asta. Normal ca daca se merge astfel incat viteza medie sa fie ~90km/h nu se va putea scoate un consum mediu sub 5, valoarea raportata de producator, dar cu cat viteza de deplasare va fi mai apropiata de ~60km/h si consumul va scadea spre minimul tehnologic posibil dat de cx-ul de 0.33 si masa de ~1400kg.



#83 gabilungu

gabilungu

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 22 posts

Posted 09 September 2015 - 10:04 AM

Voronet - Iasi - Voronet,   viteza medie 67km/h, consum mediu 4.6l/100km (fara AC)

Tg. Neamt - Iasi cu 4.0l/100km a devenit obisnuinta






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users