Jump to content


Photo

Consum 1.6 Benzina QashQai


  • Please log in to reply
82 replies to this topic

#21 fomoco

fomoco

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 14 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 April 2010 - 11:48 PM

inteleg unde bati :) , ideea este ca schimbul intr o treapta superioara trebuie sa l faci de la 3000 de ture in sus si trebuie sa retrogradezi inainte de a scadea sub 2000.

buuun,atunci inseamna ca mergi in oras numai cu tr. I-II-III ca nu vad sa ai timp sa mai schimbi alte viteze,ca trebuie sa opresti.Te invit la o plimbare si te las sa postezi tu dupa aceea concluziile si facem si filmulet daca vrei ca oamenii sa-si poata face o idee.Ma bucur ca postul meu a ridicat turatia pe forum,ca si asa suntem cam lenesi pe aici fata de alte forumuri de marca.Am sa revin curind cu un alt post poate nu am fost concludent cu cele scrise de curind ,insa sincer daca am sa conduc in oras cu schimbat viteze in 3000-3500 trebuie sa merg doar pe linia de tramvai sau sa incalc multe reguli de circulatie ori turometrul meu e stricat.
Apreciez sincer toate opiniile legate de subiect si felicit pe cel ce a deschis subiectul(CATALIN)

Edited by fomoco, 06 April 2010 - 11:50 PM.


#22 mishulikus

mishulikus

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 184 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:IASI

Posted 07 April 2010 - 01:37 PM

buuun,atunci inseamna ca mergi in oras numai cu tr. I-II-III ca nu vad sa ai timp sa mai schimbi alte viteze,ca trebuie sa opresti.Te invit la o plimbare si te las sa postezi tu dupa aceea concluziile si facem si filmulet daca vrei ca oamenii sa-si poata face o idee.Ma bucur ca postul meu a ridicat turatia pe forum,ca si asa suntem cam lenesi pe aici fata de alte forumuri de marca.Am sa revin curind cu un alt post poate nu am fost concludent cu cele scrise de curind ,insa sincer daca am sa conduc in oras cu schimbat viteze in 3000-3500 trebuie sa merg doar pe linia de tramvai sau sa incalc multe reguli de circulatie ori turometrul meu e stricat.
Apreciez sincer toate opiniile legate de subiect si felicit pe cel ce a deschis subiectul(CATALIN)

Ce as vrea si eu sa merg cu IV prin oras, dar din pacate nu se poate. Bineinteles ca I-II-III facem si noi :D.

#23 fomoco

fomoco

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 14 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 April 2010 - 10:28 PM

Ce as vrea si eu sa merg cu IV prin oras, dar din pacate nu se poate. Bineinteles ca I-II-III facem si noi :D.

normal daca ai diesel :D chiar nu stiu ce legatura ai cu subiectul!!!!si la urma urmei cum sa mergi cu a IV-a prin Iasi?Pe unde?

Edited by fomoco, 07 April 2010 - 10:32 PM.


#24 mishulikus

mishulikus

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 184 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:IASI

Posted 08 April 2010 - 09:27 AM

normal daca ai diesel :D chiar nu stiu ce legatura ai cu subiectul!!!!si la urma urmei cum sa mergi cu a IV-a prin Iasi?Pe unde?

Funny :lol: , am uitat sa precizez ca nu vorbesc de diesel. Mai am 2 benzinare pe care le iau la plimbare prin oras, un Peugeot 206 cu motor de 1,4 si o Kia Shuma II cu motor de 1,6. Singura care vede viteza a IVa este evident frantuzoaica. Prin Iasi se poate merge cu viteza a IVa prin multe zone, in special pe bulevardele principale unde viteza maxima este 60km/h. In rest este limita de 50km/h. Daca voiai doar opinii de la QQ-isti benzinari, sorry...my bad...promit sa nu mai postez aici :D .

#25 chris

chris

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 427 posts

Posted 08 April 2010 - 05:20 PM

e frumos afara...

Edited by chris, 01 May 2010 - 12:29 PM.


#26 solomonien

solomonien

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 22 posts

Posted 09 April 2010 - 01:02 PM

fomoco , replica ta ''normal daca ai diesel :D'' nu are nici o logica , ptr ca la diesel se schimba mai repede deci.....

Edited by solomonien, 09 April 2010 - 01:30 PM.


#27 solomonien

solomonien

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 22 posts

Posted 09 April 2010 - 01:26 PM

mishulikus are dreptate, la traficul din oras mai rar vit 4. Iar daca tii neaparat sa schimbi in a 4a o poti face si la 2400-2500 cu conditia sa nu accelerezi adica sa mentii viteza constanta pe un drum fara panta, dar nu vad de ce ai face o ,sau poate te gandesti ca faci economie de combustibil? Daca da , sa stii ca te inseli, motorul consuma in functie de sarcina , nu de turatie, si din contra ,tu daca schimbi mai devreme si ai nevoie sa accelerezi ,nu faci decat sa suprasoliciti motorul (se si aude sau iti dai seama din faptul ca nu prea are ‘’zvac’’),ei in acele momente nu faci decat sa cresti consumul inutil.

#28 chris

chris

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 427 posts

Posted 09 April 2010 - 10:04 PM

mishulikus are dreptate, la traficul din oras mai rar vit 4. Iar daca tii neaparat sa schimbi in a 4a o poti face si la 2400-2500 cu conditia sa nu accelerezi adica sa mentii viteza constanta pe un drum fara panta, dar nu vad de ce ai face o ,sau poate te gandesti ca faci economie de combustibil? Daca da , sa stii ca te inseli, motorul consuma in functie de sarcina , nu de turatie, si din contra ,tu daca schimbi mai devreme si ai nevoie sa accelerezi ,nu faci decat sa suprasoliciti motorul (se si aude sau iti dai seama din faptul ca nu prea are ‘’zvac’’),ei in acele momente nu faci decat sa cresti consumul inutil.

pentru cei care vor economie, recomand o bicicleta
(astazi am fost pasager, la un benzinar, la un moment dat, asteptand culoarea verde la semafor, am fost luat prin suprindere de o intrebare: Ce parere am, daca ar opri motorul, cat asteapta la semafor, 80 de secunde, voi ce raspuns ati da?
Mie personal mi se pare o prostie.(tipul practica mersul subturat)
Cum descria si Solomonien
(se si aude sau iti dai seama din faptul ca nu prea are ‘’zvac’’)

Edited by chris, 09 April 2010 - 10:06 PM.


#29 geproitm

geproitm

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 47 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brad, HD

Posted 13 April 2010 - 07:28 PM

Salut QQ-istilor.
Vad ca e mare agitatie pe tema subturarii motorului pe benzina de 1,6.
Eu am un QQ de 1,6 cu 46000 km.
Am facut urmatorul test vizavi de turatie, treapta de viteza si viteza. In cele ce urmeaza viteza este in km/h si turatia in rot/min. toate masurate pe o suprafata plana. Iata citirile:
TR.1 VIT/ROT 20/2500, 30/3750
TR.2 40/2500, 50/3300, 60/4000
TR.3 40/1700, 50/2250, 60/2700, 70/3350
TR.4 50/1750, 60/2100, 70/2500, 82/3000
TR.5 60/1800, 70/2000, 80/2450, 90/2650, 100/3000, 110/3300, 120/3700
Relantiu este la 700 rot/min.
Deci daca e sa ne luam de parerea unora in oras cu un QQ benzinar de 1,6 nu poti depasii TR.2 vit.max.in oras 50 km/h la o turatie de 3300.
Asta in conditile de a nu merge subturat.(daca asta inseamna sa mergi subturat)
Pentru ca daca treci in TR.3 si nu vrei sa depasesti viteza regulamentara in oras o sa ai o turatie a motorului sub 2250 rot/min. cea ce pentru unii inseamna sa mergi subturat.
In concluzie nu poti sa mergi cu QQ in oras cu o treapta de viteza mai mare decat TR.2.(TEORETIC ca PRACTIC e altfel)

#30 Elco

Elco

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 293 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Posted 13 April 2010 - 10:37 PM

Salut QQ-istilor.
Vad ca e mare agitatie pe tema subturarii motorului pe benzina de 1,6.
Eu am un QQ de 1,6 cu 46000 km.
Am facut urmatorul test vizavi de turatie, treapta de viteza si viteza. In cele ce urmeaza viteza este in km/h si turatia in rot/min. toate masurate pe o suprafata plana. Iata citirile:
TR.1 VIT/ROT 20/2500, 30/3750
TR.2 40/2500, 50/3300, 60/4000
TR.3 40/1700, 50/2250, 60/2700, 70/3350
TR.4 50/1750, 60/2100, 70/2500, 82/3000
TR.5 60/1800, 70/2000, 80/2450, 90/2650, 100/3000, 110/3300, 120/3700
Relantiu este la 700 rot/min.
Deci daca e sa ne luam de parerea unora in oras cu un QQ benzinar de 1,6 nu poti depasii TR.2 vit.max.in oras 50 km/h la o turatie de 3300.
Asta in conditile de a nu merge subturat.(daca asta inseamna sa mergi subturat)
Pentru ca daca treci in TR.3 si nu vrei sa depasesti viteza regulamentara in oras o sa ai o turatie a motorului sub 2250 rot/min. cea ce pentru unii inseamna sa mergi subturat.
In concluzie nu poti sa mergi cu QQ in oras cu o treapta de viteza mai mare decat TR.2.(TEORETIC ca PRACTIC e altfel)


Mers subturat la motoarele pe benzina, inseamna sa tii motorul sub 2000 RPM cand e in sarcina.
Cand motorul e in sarcina (intr-o treapta de viteza si nu e apasata pedala de ambreiaj), ar trebui tinut peste 2000 RPM.

In cancluzie, la motorul de 1,6 si cutia de viteze cu 5 trepte, mergi cu a 3-a in oras.
Eu la Primera am cutie de viteze cu 6 trepte si vitezele sunt mai scurte. Asa ca merg cu a 4-a in oras.
Dar uneori trec de 6000 RPM in vitezele 1 si 2, just for fun :)
Dupa 4000 RPM e distractia la orice motor pe benzina.

Edited by Elco, 13 April 2010 - 10:44 PM.


#31 geproitm

geproitm

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 47 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brad, HD

Posted 19 April 2010 - 10:03 AM

De cateva saptamani aud zgomot la roata dreapta spate.
Am fost la service si mi-au comunicat ca trebuie schimbate telescoapele spate.
Cica e o defectiune frecventa la primele generatii de Qashqai.
Mai a avut cineva probleme de acest gen?

#32 fomoco

fomoco

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 14 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 April 2010 - 04:30 PM

Salut QQ-istilor.
Vad ca e mare agitatie pe tema subturarii motorului pe benzina de 1,6.
Eu am un QQ de 1,6 cu 46000 km.
Am facut urmatorul test vizavi de turatie, treapta de viteza si viteza. In cele ce urmeaza viteza este in km/h si turatia in rot/min. toate masurate pe o suprafata plana. Iata citirile:
TR.1 VIT/ROT 20/2500, 30/3750
TR.2 40/2500, 50/3300, 60/4000
TR.3 40/1700, 50/2250, 60/2700, 70/3350
TR.4 50/1750, 60/2100, 70/2500, 82/3000
TR.5 60/1800, 70/2000, 80/2450, 90/2650, 100/3000, 110/3300, 120/3700
Relantiu este la 700 rot/min.
Deci daca e sa ne luam de parerea unora in oras cu un QQ benzinar de 1,6 nu poti depasii TR.2 vit.max.in oras 50 km/h la o turatie de 3300.
Asta in conditile de a nu merge subturat.(daca asta inseamna sa mergi subturat)
Pentru ca daca treci in TR.3 si nu vrei sa depasesti viteza regulamentara in oras o sa ai o turatie a motorului sub 2250 rot/min. cea ce pentru unii inseamna sa mergi subturat.
In concluzie nu poti sa mergi cu QQ in oras cu o treapta de viteza mai mare decat TR.2.(TEORETIC ca PRACTIC e altfel)

felicitari!cred ca suntem pe aceeasi lungime de unda.Am asteptat ca cineva sa se încumete sa raspunda corect!Eu cind am pus postul cu consumul lumea a inceput cu aiureli si nu cred ca e necesar sa mai revenim.

#33 solomonien

solomonien

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 22 posts

Posted 21 April 2010 - 11:29 PM

Salut QQ-istilor.
Vad ca e mare agitatie pe tema subturarii motorului pe benzina de 1,6.
Eu am un QQ de 1,6 cu 46000 km.
Am facut urmatorul test vizavi de turatie, treapta de viteza si viteza. In cele ce urmeaza viteza este in km/h si turatia in rot/min. toate masurate pe o suprafata plana. Iata citirile:
TR.1 VIT/ROT 20/2500, 30/3750
TR.2 40/2500, 50/3300, 60/4000
TR.3 40/1700, 50/2250, 60/2700, 70/3350
TR.4 50/1750, 60/2100, 70/2500, 82/3000
TR.5 60/1800, 70/2000, 80/2450, 90/2650, 100/3000, 110/3300, 120/3700
Relantiu este la 700 rot/min.
Deci daca e sa ne luam de parerea unora in oras cu un QQ benzinar de 1,6 nu poti depasii TR.2 vit.max.in oras 50 km/h la o turatie de 3300.
Asta in conditile de a nu merge subturat.(daca asta inseamna sa mergi subturat)
Pentru ca daca treci in TR.3 si nu vrei sa depasesti viteza regulamentara in oras o sa ai o turatie a motorului sub 2250 rot/min. cea ce pentru unii inseamna sa mergi subturat.
In concluzie nu poti sa mergi cu QQ in oras cu o treapta de viteza mai mare decat TR.2.(TEORETIC ca PRACTIC e altfel)



pana la urma ,fiecare conduce dupa cum vrea dar totusi nu pot sa cred ca producatorul de prost a recomandat sa se schimbe vitezele la peste 3000rpm :P .
''geproitm'' , asa este , sunt foarte multe qq care au avut aceasta problema, eu le am schimbat deja.

Edited by solomonien, 21 April 2010 - 11:32 PM.


#34 chris

chris

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 427 posts

Posted 23 April 2010 - 05:21 PM

vine vara...

Edited by chris, 01 May 2010 - 12:29 PM.


#35 fomoco

fomoco

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 14 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 April 2010 - 08:08 AM

esti un fel de gigi contra
propun sa se retraga toti membri acestui forum,
astfel nu o sa te mai deranjeze nimeni cu aiureli
am mai scris o data ca postezi off-topic. si mai bagi si pe alti.
dar se pare ca tu le sti pe toate,
altfel zis, repet, nu stiu de ce mai pierzi timpul pe acest forum.
cu stima

cu cce am fost off-topic colegule?(de forum si de nissan).Adica daca am postat ce am avut de spus strict de subiect esti off topic?La ce te referi?ceilalti nu sunt off topic cind posteaza pareri?sau aici trebuie sa fim cu toți de acord?cum poti sa-ti faci o parere fara dezbatere?si nicidecum nu consider ca le stiu pe toate,poate altii,te rog urmareste posturile,la inceput nu am facut decit sa postez ceea ce am constatat,la al meu QQ.Și urma sa accept cu aplauze celelalte pareri?Cineva a postat mai sus un raspuns la o intrbare a mea si vad ca deranjeaza ca e de aceeasi parere altfel nu-ti inteleg postul de mai sus,iar intrebarea afost cit se poate de pertinenta si am vrut sa arat clar legatura dintre turatie,trepte de viteza si consum.!care sunt neclaritatile tale?ca ce scrii mai sus si asta e raspunsul la postul tau,chiar nu are legatura cu topicul.Din consum de benzina am ajuns la topic cum se merge cu masina si daca ajungem sa facem mers subturat sau cit o turam.Nu eu am postat pareri si aprecieri la mersul dvs.cu masina turat sau nu, dar dupa ce am postat s-au tras concluzii nefondate (asta e parerea mea si am raspuns)asa cum si dvs domnilor v-ati exprimat parerea la ce am postat, cred ca aveam dreptul sa postez replici dar daca nu e voie atunci nu mai postam.Cred ca nu prea mai avem loc de specialisti aici si bietul om care a intrebat despre consum a ajuns sa citeasca tot felul de dezbateri!bine ca s-a mai animat putin!

In rest,numai succes va doresc!cu stima de asmenea,fomoco(banuiesc ca stii ce inseamna fomoco)
Si inca ceva sincer, daca-mi puteti spune unde gasesc recomandarea sa achimbi vitezele peste 3000 de ture?un link ceva o carte tehnica,articol..etc,de la producator, ca asa scrie cineva mai sus daca nu ma insel cumva,multumesc!(in cartea masinii nu am gasit)

Edited by fomoco, 24 April 2010 - 08:40 AM.


#36 geproitm

geproitm

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 47 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brad, HD

Posted 29 April 2010 - 02:48 PM

pana la urma ,fiecare conduce dupa cum vrea dar totusi nu pot sa cred ca producatorul de prost a recomandat sa se schimbe vitezele la peste 3000rpm :P .
''geproitm'' , asa este , sunt foarte multe qq care au avut aceasta problema, eu le am schimbat deja.

Am schimbat telescoapele spate.
Acum totul e OK. Nu se mai aude zgomot in spate.
Sunt curios cat o sa tina, ca forma era aceasi si firma la fel Sachs.
Poate or fi imbunatatit ei ceva la ele. Sper. :D

#37 razzmatazz

razzmatazz

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 101 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 29 April 2010 - 09:02 PM

topicul este despre consum motor 1.6 benzina, corect?
la mine, dupa 1 saptamana si 550 km, dintre care 400 facuti pe valea prahovei, cu mers de rodaj (cu moderatie la talpa, schimbat in medie la 3,200rpm), viteza maxima 120km/h pe la 3,800rpm, consumul s-a stabilizat pe la 8.2. benzina - 1 plin de OMV 100.

#38 Elco

Elco

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 293 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Posted 29 April 2010 - 10:58 PM

Daca nu treci de 5000 RPM nu prea are rost sa bagi OMV 100
Acel 95 sau 100 reprezinta rezistenta la autoaprindere (cifra octanica) a carburantului respectiv, nu puterea calorica sau calitatea combustibilului.
Diferenta se simte doar la turatii mari (peste 4500 RPM)

#39 razzmatazz

razzmatazz

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 101 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 30 April 2010 - 05:22 AM

Daca nu treci de 5000 RPM nu prea are rost sa bagi OMV 100
Acel 95 sau 100 reprezinta rezistenta la autoaprindere (cifra octanica) a carburantului respectiv, nu puterea calorica sau calitatea combustibilului.
Diferenta se simte doar la turatii mari (peste 4500 RPM)


merci elco ;)

#40 razzmatazz

razzmatazz

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 101 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 15 May 2010 - 07:58 PM

update -

1400km la bord
trip de 270 km la cheia
din care cam 20% in bucuresti
conditii de trafic de weekend
viteza maxima 140km/h
consum mediu 7.5 l/km




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users