Jump to content


Photo

Consum 1.6 Benzina QashQai


  • Please log in to reply
82 replies to this topic

#1 catalin

catalin

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 34 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 16 November 2009 - 02:21 PM

Salutare,

Mai este cineva care conduce un QashQai 1.6 benzina in Bucuresti ?
Dupa 200km in Bucuresti am un consum de 15 la 100 :).
Am stat mult in coloana am stat si cu motorul pornit pe loc si sunt si primi 200km
dar totusi e cam mult.

Cat consuma real un QasQai 1.6 benzina :
1 la drum intins
2 in oras
3 mixt
4 Bucuresti :D

#2 katiushk

katiushk

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 20 posts
  • Gender:Female
  • Location:galati

Posted 17 November 2009 - 12:38 AM

1) 7% medie de 120km/h autostrada ( testat in 3.000 km )
2) 9% in galati
3) mixtul depinde de fiecare pe unde are drumuri
4) madrid ( asemanator cu bucuresti sau chiar mai rau in ora de varf ) 11-12 %

#3 catalin

catalin

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 34 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 17 November 2009 - 02:24 PM

Acum s-a mai stabilizat si la mine

Bucuresti : 12%

Va tzin la curent.


1) 7% medie de 120km/h autostrada ( testat in 3.000 km )
2) 9% in galati
3) mixtul depinde de fiecare pe unde are drumuri
4) madrid ( asemanator cu bucuresti sau chiar mai rau in ora de varf ) 11-12 %



#4 dragosg

dragosg

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 267 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 17 November 2009 - 07:27 PM

Eu am aproximativ 20000 de km.In Buc consumul maxim este de 10-11 iarna si surprinzator vara cu climatizarea pronita este de 9l/100 km.
Extraurban consumul este 6.9-7.

Eu zic sa stai linistit cu consumul in prima perioada. AI avut si ghinion ca in ultimile zile se circula criminal in Buc si asa o sa fie pana dupa anul nou.

Drumuri bune!

#5 catalin

catalin

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 34 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 29 November 2009 - 07:25 PM

Deja am aproape 900km si fac update cu experienta proprie.

La drum intins :) cam 7% depinde de condus eu am mers si cu 150 uneori
In Bucuresti cam 12% in medie.

La vale intre Fundata si Runcar in a 5 a (frana motor) am reusit sa scot un consum de 1% :)

Un prieten a reusit sa scoata un consum de 0% pe un megane fluence diesel :D se pare ca motorul lui nu consuma nimik daca
il invarte altceva si nu apasa acceleratiza,la mine nu cred ca e cazul:D



Salutare,

Mai este cineva care conduce un QashQai 1.6 benzina in Bucuresti ?
Dupa 200km in Bucuresti am un consum de 15 la 100 :).
Am stat mult in coloana am stat si cu motorul pornit pe loc si sunt si primi 200km
dar totusi e cam mult.

Cat consuma real un QasQai 1.6 benzina :
1 la drum intins
2 in oras
3 mixt
4 Bucuresti :D


Edited by catalin, 29 November 2009 - 07:26 PM.


#6 chris

chris

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 427 posts

Posted 30 November 2009 - 01:40 PM

La vale intre Fundata si Runcar in a 5 a (frana motor) am reusit sa scot un consum de 1% :)

Un prieten a reusit sa scoata un consum de 0% pe un megane fluence diesel :D se pare ca motorul lui nu consuma nimik daca
il invarte altceva si nu apasa acceleratiza,la mine nu cred ca e cazul:D

la diesel frana de motor este mai evidenta
isi pune aprenta si pe stilul de condus aceasta frana de motor

#7 catalin

catalin

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 34 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 03 February 2010 - 11:31 AM

Am 2000 de km acum.
Si consumul este 10.9 in Bucuresti drum aglomerat si cu aer conditzionat.


Eu am aproximativ 20000 de km.In Buc consumul maxim este de 10-11 iarna si surprinzator vara cu climatizarea pronita este de 9l/100 km.
Extraurban consumul este 6.9-7.

Eu zic sa stai linistit cu consumul in prima perioada. AI avut si ghinion ca in ultimile zile se circula criminal in Buc si asa o sa fie pana dupa anul nou.

Drumuri bune!




#8 fomoco

fomoco

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 14 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 March 2010 - 04:54 PM

Curind fac 6 luni de condus QQ prin Bucuresti zi de zi ,cu drumuri scurte sau foarte scurte,insemnind acasa-servici ,servici-acasa plus drumurile aferente la centre comerciale etc.insumind cca 600 km lunar,pe orice vreme.Constat urmatoarele:
1. in primii 1000 km nu am depasit 10% dar vremea a fost oarecum ok octombrie-noiembrie.
2. odata ce vremea a inceput sa se strice a crescut si consumul in jur de 11%
3. in coonditii de iarna maxim atins a fost 12%
4. acum in conditiile actuale consum in orasul Bucuresti 8.3%
Cred ca trebuie sa lamurim niste lucruri in primul rind, anume faptul ca masina nu a fost forjata nu am sarit de 3000 rot/min ;multe din drumuri le fac la ore cind traficul este foarte lejer (ora 22 spre servici,7 spre casa)putin opus sensurilor aglomerate.Consumul minim de 8.3% a fost atins fara sa sari de 2000 rot/min la schimbat viteze si schimbarile de viteza au fost in scurt ,adica la llimita de jos a unei trepte de viteza,astfel incit motorul sa aiba suficienta putere si masina sa nu dea in nas cum se spune.Mentionez ca este prima masina cu care am atins consum de oras la fel ca in cartea tehnica,predecesoarele fiind putin mai gurmande.
Desigur nu poate fi un reper ceea ce v-am spus dar sunt sigur ca daca incercati obtineti rezultatele descrise mai sus.Ramine sa decida fiecare in ce stil conduce si care-i sunt obiectivele.QQ-iul meu este cu motor 1.6 benzina ,echipare tekna ,2009 ,2WD (si asta poate fi determinant in obtinerea unui consum mic,dar nu asta e obiectivul).Mai mentionez ca stilul meu de condus este cit de poate de normal insa in obtinerea acestor rezultate viteza de deplasare a fost ceva mai scazuta insa vreau sa explic ca nu am fost mai incet decit ceilalti participanti din trafic si as vrea sa va inchipuiti de exemplu cheiul dimbovitei unde sunt destule semafoare si destule linii drepte sau b-dul Magheru,unde de la Unirii la VIctoriei sunt 7 semafoare,masini rulind cu viteza si apoi stind la semafor cel putin 1 min si jumatate asteptind verdele apoi iar forja sau nu,pina la urmatorul semafor iar asteptat s.a.m.d. si eu conducind ca mai sus mers lejer ajung din urma pe restul si cel mult retrogadez in a doua si continui drumul.Sigur asta nu se poate intimpla in orele de trafic la max.Mers bara la bara am crescut consumul de la 8.3% la 8.5% in aproximativ 1 km.
Deci concluziile le trageti singuri ,in scurt timp urmeaza si drumuri in afara orasului ,concediul cu multe mii de km si sigur voi reveni cu alte observatii.Am sa atasez si niste poze cu indicatiile computerului de bord.

#9 chris

chris

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 427 posts

Posted 22 March 2010 - 09:36 PM

Consumul minim de 8.3% a fost atins fara sa sari de 2000 rot/min la schimbat viteze si schimbarile de viteza au fost in scurt ,adica la llimita de jos a unei trepte de viteza,astfel incit motorul sa aiba suficienta putere si masina sa nu dea in nas cum se spune.Mentionez ca este prima masina cu care am atins consum de oras la fel ca in cartea tehnica,predecesoarele fiind putin mai gurmande.

pare mers subturat...
la aceste motoare, daca nu gresesc, sunt cateva cazuri de uzura prematura...(consum mare de ulei)
si astea in perioada de garantie(era si pe acest forum un caz- acum un an si jumatate)
eu stiam ca sunt motoare de turatii, sunt curios - cand mergi pe cuplu maxim? probabil nici la schimbare de treapta nu ajungi in turatii de cuplu maxim...
sincer
cu dieselul de la renault de 1,5 dCI de 105 CP de pe Tiida, incerc sa o tin la minim 2400 rot/min (asta pentru bunastarea turbini, desi cuplu maxim este la 2000 de rot/min...
desi nu esti primul, inca mai sunt surprins cand vad masini personale pe benzina, care sunt conduse cu regimuri de turatii mai mici precum cele diesel...
tehnic dieselul este considerat motor de turatii mici, desi practica dovedeste ca realitatea este alta...

Edited by chris, 22 March 2010 - 09:44 PM.


#10 mishulikus

mishulikus

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 184 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:IASI

Posted 23 March 2010 - 09:34 AM

pare mers subturat...
la aceste motoare, daca nu gresesc, sunt cateva cazuri de uzura prematura...(consum mare de ulei)
si astea in perioada de garantie(era si pe acest forum un caz- acum un an si jumatate)
eu stiam ca sunt motoare de turatii, sunt curios - cand mergi pe cuplu maxim? probabil nici la schimbare de treapta nu ajungi in turatii de cuplu maxim...
sincer
cu dieselul de la renault de 1,5 dCI de 105 CP de pe Tiida, incerc sa o tin la minim 2400 rot/min (asta pentru bunastarea turbini, desi cuplu maxim este la 2000 de rot/min...
desi nu esti primul, inca mai sunt surprins cand vad masini personale pe benzina, care sunt conduse cu regimuri de turatii mai mici precum cele diesel...
tehnic dieselul este considerat motor de turatii mici, desi practica dovedeste ca realitatea este alta...

Subscriu la ce a spus Chris. Ai grija sa nu o mai subturezi frecvent.
Din cate stiu QQ 1,6 are cuplu maxim 156/4400 Nm/min-1, ceea ce inseama ca in mod normal prin oras iti este permis sa mergi cu 3000-3500 dar nu mai putin. Nu vei ajunge prea repede in cuplu, e destul de complicat si realizabil doar la viteza mare. Motorul are putere deci se poate si in vitezele inferioare sa mergi cu aceste turatii. La viteza 1-2 nu se considera subturare daca vei cobori sub 3000, dar 2000 deja este mult prea putin. Eu am avut initial o Kia Shuma cu motor pe benzina de 1,6/90cp pe care o tineam undeva pe la 2700-3000ture si era mers economic fiind o masina destul de usoara in comparatie cu QQ. Scoteam in jur de 10% in oras, dar nu se compara cu puterea unui QQ de 115cp.
Ai grija altfel vei ajunge prea repede in service....chestie pe care toti vrem sa o evitam cat mai mult.

Edited by mishulikus, 23 March 2010 - 09:36 AM.


#11 solomonien

solomonien

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 22 posts

Posted 24 March 2010 - 10:18 AM

Asa este, , oameni buni omorati motoarele cu mersul vostru ''grijuliu'' . Multa lume nu intelege ca mergand la turatii mici soliciti motorul peste limitele normale. Singura metoda de a le explica este sa i urci pe o bicicleta cu viteze si sa i pui sa schimbe in trepte superioare mai devreme decat trebuie ,sa vada daca ii tin picioarele sa mai urneasca bicicleta. Omul cat traieste invata,,daca vrea.

#12 fomoco

fomoco

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 14 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 April 2010 - 10:58 PM

Subscriu la ce a spus Chris. Ai grija sa nu o mai subturezi frecvent.
Din cate stiu QQ 1,6 are cuplu maxim 156/4400 Nm/min-1, ceea ce inseama ca in mod normal prin oras iti este permis sa mergi cu 3000-3500 dar nu mai putin. Nu vei ajunge prea repede in cuplu, e destul de complicat si realizabil doar la viteza mare. Motorul are putere deci se poate si in vitezele inferioare sa mergi cu aceste turatii. La viteza 1-2 nu se considera subturare daca vei cobori sub 3000, dar 2000 deja este mult prea putin. Eu am avut initial o Kia Shuma cu motor pe benzina de 1,6/90cp pe care o tineam undeva pe la 2700-3000ture si era mers economic fiind o masina destul de usoara in comparatie cu QQ. Scoteam in jur de 10% in oras, dar nu se compara cu puterea unui QQ de 115cp.
Ai grija altfel vei ajunge prea repede in service....chestie pe care toti vrem sa o evitam cat mai mult.

stie cineva ce viteza ai la 3000 de ture in viteza a II-a?dar la 3000 de ture in viteza a III-a?multumesc!

#13 solomonien

solomonien

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 22 posts

Posted 02 April 2010 - 08:39 PM

inteleg unde bati :) , ideea este ca schimbul intr o treapta superioara trebuie sa l faci de la 3000 de ture in sus si trebuie sa retrogradezi inainte de a scadea sub 2000.

Edited by solomonien, 02 April 2010 - 08:46 PM.


#14 chris

chris

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 427 posts

Posted 02 April 2010 - 09:05 PM

inteleg unde bati :) , ideea este ca schimbul intr o treapta superioara trebuie sa l faci de la 3000 de ture in sus si trebuie sa retrogradezi inainte de a scadea sub 2000.

sa vezi benzinar:
schimba intre 1500-2000, (trebiteaza de zici ca-i cocosata de tras la plug)
merge 1200-1500
ca diesel-ist ma apuca plansul(eu ar trebui conform "stil-ului"lor sa schimb la 1500 si sa merg cu o 1000)(relant-iul
îl am la 850)si cand Îi vezi asa de mandri...

#15 Elco

Elco

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 293 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Posted 02 April 2010 - 10:46 PM

Motorul pe benzina trebuie sa stea peste 2000 RPM cand e in sarcina.
Mersul subturat dauneaza catalizatorului si duce la un consum mai mare. Sa nu mai vorbim de acceleratia de melc...
Cand e necesar (in depasiri sau alte situatii), nu va fie frica sa turati motorul pana la 6000 RPM. Motorul de 1,6L are 115 CP la 6000 RPM. La 2000 RPM dezvolta 25-30 CP. Puterea motorului incepe sa se simta dupa 4000 RPM (dupa ce treci de turatia de cuplu maxim)
Nu ai cum sa strici motorul daca ajungi la linia rosie.
Daca linia rosie e la 6500 RPM, ECU taie injectia la 7200 RPM. si motorul e safe pana la 8500-9000 RPM
Asa ca nu ai cum sa strici motorul daca il turezi pana la linia rosie. Chiar e recomandat, mai ales in depasiri, unde trebuie sa accelerezi repede.

#16 solomonien

solomonien

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 22 posts

Posted 03 April 2010 - 11:59 AM

:rolleyes: , eu nu sunt asa radical ca tine. sunt de parere ca ar trebui sa schimbi intr o treapta superioara cand turatia ajunge la limita inferioara a zonei rosii, nu de alta dar mersul indelungat in aceasta zona nu face decat sa creasca temperaturile in motor peste limitele normale. Zona rosie a fost lasata de producator pentru cazuri de urgenta, sa ti salveze viata nu sa faci liniute :P

Edited by solomonien, 03 April 2010 - 12:05 PM.


#17 Elco

Elco

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 293 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Posted 03 April 2010 - 09:37 PM

Nu spun sa mergi 20 Km cu motorul la 6500 RPM.
Dar la nevoie, poti sa ajungi la 6000 RPM fara nici o problema.
In acest moment detin 3 masini cu cutie automata: Nissan Tiida cu motor de 1,6L si 2 infiniti cu motoare de 3,7L
La orice accelerare mai puternica, retrogradeaza 1, 2 sau chiar 3 trepte de viteza si tureaza motorul pana la 6500 RPM apoi schimba viteza.
Orice motor pe benzina "trage" dupa ce trece de 4000 RPM.
La infiniti tureaza pana la 7200 RPM si acolo schimba viteza.
La mers normal, tine motorul intre 2000 si 3000 RPM la Tiida, respectiv 1800 si 3000 RPM la infiniti (motor cu cuplu mare).
La urcarea unei pante, nu scade sub 3000 RPM si sta in treapta inverioara.
Cei ce au programat cutiile de viteze, nu sunt prosti. Ca doar tot ei au facut si masinile respective.
De aici concluzia ca in cazul unei masini cu cutie manuala, tot asa ar trebui schimbate vitezele.

Cat despre temperaturile din motor, am facut cateva drumuri Timisoara-Bucuresti cu Primera, conducand in mod "salbatic" (eram grabit):
Urcat pante cu 140-160Km/h in viteza 4 sau 5, 90% din drum schimbat vitezele peste 6000 RPM, etc...
Temperatura lichidului de racire a fost tot timpul constanta. N-am avut niciodata, nici o problema cu motorul la acea masina.
Singurele repercursiuni dupa 2 drumuri dus-intors in modul asta, au fost discurile de frana de pe fata, care s-au ovalizat, iar la franari de la viteze mari, trepida putin volanul.

N-am auzit de vre-un motor nissan (benzina) la care sa-i fiarba lichidul de racire in radiator sau sa aibe vre-o problema cu temperatura motorului, oricat de agresiv ar fi condus.

Edited by Elco, 03 April 2010 - 09:48 PM.


#18 chris

chris

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 427 posts

Posted 03 April 2010 - 11:39 PM

sa vezi benzinar:
schimba intre 1500-2000, (trebiteaza de zici ca-i cocosata de tras la plug)
merge 1200-1500
ca diesel-ist ma apuca plansul(eu ar trebui conform "stil-ului"lor sa schimb la 1500 si sa merg cu o 1000)(relant-iul
îl am la 850)si cand Îi vezi asa de mandri...

cica nu o tureaza mai mult, ca se tureaza singura
multumim lui Elco pentru detalii.
adevarul este undeva la mijloc
adica: din ce a scris Elco, adica din invatamintele producatorilor de cutii automate,
cam asa ar trebui menajat cutia si motorul...
Nu am inteles de ce se spune: ca la mers subturat (in special), este solicitat si ambreiajul...(Exemplu: la Tiida dCI, in trepta VI-a, la 110 Km/ora, 2000 de ture, drum drept(intins),fara efort pentru motor, mers pe cuplu maxim)

#19 Elco

Elco

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 293 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Posted 04 April 2010 - 03:03 PM

Nu am inteles de ce se spune: ca la mers subturat (in special), este solicitat si ambreiajul...(Exemplu: la Tiida dCI, in trepta VI-a, la 110 Km/ora, 2000 de ture, drum drept(intins),fara efort pentru motor, mers pe cuplu maxim)


???
Cine ce spune de ambreiaj?

#20 chris

chris

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 427 posts

Posted 04 April 2010 - 04:49 PM

???
Cine ce spune de ambreiaj?

in acele circumstante, acel cineva ma intrebat de ambreiaj.
daca intelegeam, nu postam.(nu cunosc detalii, despre regimuri de solicitare, la diferite sarcini(cuplu motor)
Ce stiu, ca la Renault, la echiparile (megan, logan,mai nou si la Fluence) 1,6 benzina sunt probleme cu deteriorarea prematura a ambreiajului(icompatibilitate ambreiaj cu cuplu motorului)

Edited by chris, 04 April 2010 - 04:52 PM.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users