Jump to content


Photo

Tapiterie, Volan Si Nuca Schimbator De Piele


  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 Klausi

Klausi

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 747 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 10 July 2015 - 01:41 PM

Pentru ca tot aud de tapiterie de piele, de volan imbracat in piele, de nuca schimbatorului imbracata in piele as dori sa subliniez ca pe Nissan nu exista piele. E o musama ieftina si proasta. Nici macar volanele nu sunt de piele. La Qashqaiul vechi se decojesc intr-o veselie si chiar au fost inlocuiri pe garantie ca s-a exfoliat pielea (adica musamaua) dupa cateva luni de utilizare.



#2 Ioan76

Ioan76

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 33 posts

Posted 10 July 2015 - 02:01 PM

Habar nu am cum e la modelele vechi dar la modelul pe care-l am în mod cert volanul e îmbrăcat în piele ( și chiar piele "top-grain" cum se folosește clasificarea în industrie - deși restul ce mai e prin bord nu e la același nivel ).

 

Chestia cu mușamaua e ... o glumă probabil - deși una pe care am auzit-o vânturată destul de frecvent ( asta ca să mă exprim delicat ).

 

@bacu - chestia mai e și cu disponibilitatea ( sau mai corect zis lipsa acesteia ) la dealeri de a evalua o astfel de echipare. :(



#3 florinm

florinm

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 26 posts

Posted 10 July 2015 - 02:05 PM

Pe Nissan nu exista piele. E o musama ieftina si proasta. Nici macar volanele nu sunt de piele. La Qashqaiul vechi se decojesc intr-o veselie si chiar au fost inlocuiri pe garantie ca s-a exfoliat pielea (adica musamaua) dupa cateva luni de utilizare.

 

Poate or fi si echipari cu volan cu musama, nu cunosc.   La mine insa (echipare Acenta Connect, iulie 2014) pielea de pe volan e de o calitate foarte buna. 



#4 Klausi

Klausi

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 747 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 11 July 2015 - 01:22 AM

Stiu ce vorbesc. Ceea ce voi numiti piele este de fapt piele ECO sau ecologica. Adica o imitatie mai buna sau mai proasta de piele adevarata. Nu exista piele la Nissan. Nici pe scaune si nici pe volan. Pielea "ecologica" nu e piele naturala. Este o musama. Poate nu e cuvantul potrivit, dar si musamaua si pielea "ecologica" tot din petrol se fac. Nu a fost sacrificat nici un animal pentru fabricarea volanelor sau a scaunelor pe care le aveti in masini.

#5 Ioan76

Ioan76

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 33 posts

Posted 11 July 2015 - 06:28 AM

Cu tot respectul ... dar nu știi despre ce vorbești - ideea e una destul de comună, am văzut și ceva filmuleț care propaga ceva similar.  :blush:

 

Dar mai întâi ca idee : cred ( nu sunt 100% sigur de-aia nu mă hazardez ) că volanul e fabricat și îmbrăcat în piele la o aruncătură de băț de aici - mai precis la filiala Takata din Arad ( de altfel probabil cel puțin o treime din componente sunt fabricate în România și doar asamblate în Regatul Unit ). Știu asta de la prima mână cineva foarte apropiat care lucrează aici ... la concurență să mă exprim așa - și o perioadă a coordonat parțial fix departamentul de volane îmbrăcate în piele. Nu că fac apel la autoritate prin asta dar ca idee despre sursa informației.

 

Una din problemele mari pe care o au furnizorii de piele e tocmai faptul că în Europa nu se taie suficiente animale și implicit nu pot obține destule piei - de-aia în ultima vreme au început să se orienteze spre America Latină. ;) Asta apropo de afirmația conform căreia "nu a fost sacrificat nici un animal" ( cine a avut vreodată ocazia să vadă zeci de containere cu baloți de piele, utilajele care întind pieile pentru decupare sau - mai ales - a avut coșmaruri din cauza modului cum se vedeau înțepăturile de insecte, zgârieturile sau urmele de vaccinuri/operații pe pielea întinsă o să se amuze teribil de o asemenea afirmație :) ).

 

Stricto senso mușamaua e o țesătură lăcuită ( sau cu un produs similar ) - așa că în mod cert nu e acesta cuvântul potrivit pentru că nimeni nu s-ar risca să pună așa ceva într-o mașină la condițiile incredibil de dure impuse de controalele de calitate ( probabil în 6 luni radiația UV de ex. ar face praf o astfel de soluție ). În treacăt fie spus se folosește piele sau ceva pe bază de piele și pentru că - deși poate suna paradoxal - o piele strict ecologică ar costa sensibil mai scump ! :D Am auzit povești cu nu știu ce star rock care a vrut neapărat și a făcut comandă de un volan 100% ecologic ( cu parametrii "uzuali" însă ) și fița asta a ajuns să-l coste câteva zeci de mii de euroi - pentru că intervin și testele necesare unui asemenea volan practic unicat, producerea unor dubluri de siguranță etc. Asta ca idee despre cât de complet neuzual e un asemenea procedeu. :wacko:

 

Acum - legat de piele, calitatea ei și așa-zisa piele ecologică situația stă cam așa : datorită progresului diverselor tehnologii s-a ajuns să se poată "felia" pielea pe nivele - iar stratul superior, cu rezistență mecanică bună, de "piele adevărată", cu aspect texturat OK ( așa numită piele "top-grain" ) care e de cea mai bună calitate într-adevăr se alocă doar modelelor cu adevărat "de lux" pentru o îmbrăcare completă. Ca estimare personală nu cred că la ora actuală - mai ales la valul de reduceri de costuri din industrie - ai șanse să găsești așa ceva pe mașini care costă ... sub 50.000 de euro să zic ( și asta indiferent de firmă - cam singurul producător care folosește integral doar acest tip de piele e Audi ) -  e eventual vrăjeală de marketing, pentru că puțini producători își informează clienții la acest nivel ... eventual găsești undeva cu litere mici că e vorba de "piele premium" sau știu eu ce formulare absconsă similară. În rest se folosește de fiecare dată stratul inferior care - logic, de la biologie - nu are rezistența în primul rând mecanică grozavă ( de-aia tinde să se "scămoșeze" și să facă "buburei" după ceva vreme - scuze de exprimarea mai din topor :blush:, sper că sunt destul de clar - inclusiv și de ce am refuzat ideea unui model mai scump cu scaune îmbrăcate în piele ) ci doar un strat care vine de la țesuturile adipoase care se impregnează bine cu lacuri lucitoare care fură ochii etc. Așa numita "piele ecologică" - care de fapt reprezintă tocături de piele, cât se poate de "naturală" însă, considerate rebuturi după decupaje amestecate cu diverse rășini pentru a mări duritatea, a da culoare etc. - se folosește destul de puțin pentru că dacă ar fi de calitate ar costa, inevitabil, prea mult iar dacă nu ... nu prea are elasticitatea necesară prelucrării și rezistența potrivită ( poate nu realizăm, dar interiorul unei mașini e supus unor stresuri termice de ex. extrem de mari - testele standard în camere climaterice sunt de la -20 de grade la +60 ). Ca idee - colateral cu subiectul îmbrăcării în piele - un volan de lemn ( de fapt cu o parte acoperită de furnir de lemn ) are pe partea lemnoasă 10-11 straturi de lac și grund ... ceea ce fac pariu că nici pe mobilele de fițe din casa fiecăruia dintre noi nu găsești :P.

 

Ca și o mică speculație personală cu iz conspiraționist - dincolo de părerismul tipic la care achiesează mulți oameni - cred că genul acesta de zvonuri sunt întreținute cumva indirect și producători pentru că na ... deși în România încă nu e cazul ( exceptând eventual aberațiile cu maidanezii ) țicneala cu "drepturile animalelor" împinsă la extrem face ravagii prin alte părți și probabil nu ar da bine la imaginea hecolojistă o astfel de situație. Că na ... la blănuri e mai greu de ascuns. :ph34r:

 

Sper că per ansamblu am fost suficient de clar și coerent - am încercat să nu o lungesc prea mult.


Edited by Ioan76, 11 July 2015 - 06:30 AM.


#6 Klausi

Klausi

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 747 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 11 July 2015 - 01:53 PM

Banuiesc dupa ton ca lucrezi ori cu oameni din industrie ori chiar lucrezi in domeniu. Din pacate folosesti sabloane si arogante specifice. Spui ce ai fost invatat sa crezi.

Dupa cum scrii mai sus, singur recunosti ca pielea este rezervata masinilor de lux. Partea aia inferioara se taie ca nu este folositoare pentru marcile premium. Daca ar fi folositoare nu s-ar taia si ar ramane pe volanele masinilor adevarate.

Deci avem niste resturi (cu pompa numite de tine "piele"). Peste care se toarna rasini si plastice ca sa-i dea aparenta de piele. Poate am gresit eu ca nu am taiat cu lama sa duc la laborator o mostra de "piele" de pe volan sa ma conving ca in materialul ala exista si 5% provenienta animala.

E ca si cum ai compara muschiul de porc cu parizerul. Poate parizerul contine si el 10% carne. Multa lume e multumita ca-l are pe masa si nu moare de foame. Dar pe langa cei 10% resturi de carne tocata care au tot asa o denumire pompoasa de masa de carne sau ceva asemanator, restul de 90% e format din amidon, coloranti, conservanti si alte substante de umplutura sau utile pentru aspect sau valabilitate.

Revenind la "pielea" de care vorbesti. Eu pana acum doar pe Porsche am gasit piele adevarata.

Repet - poate ca nu am fost suficient de insistent sa aflu ca sub pojghita de petrol de pe volanul sau scaunele de Nissan exista si o plasa de origine animala taiata de pe pielea naturala. Dar asta nu inseamna ca volanul sau scaunele au pe ele piele.

Un volan sau un scaun de piele crapa in timp daca nu este intretinut. Pe forumurile pasionatilor de masini care au interiorul de piele o sa gasesti sfaturi despre intretinerea lor. Se ung inclusiv cu crema de maini. Aia este piele.

Astept sa ma lamuresti si ca Alcantara este o piele super speciala.

 

Sa trecem la punctul 2:

Nici o masina nu e perfecta. Toate au diverse probleme ca sunt facute de oameni nu de zei.

Daca o sa mergi intr-un showroom sa compari 2 masini asemanatoare ca buget Qashqai J11 si X-trail T32 o sa vezi diferente enorme. ENORME!

Una e fabricata in UK la Sunderland si cealalta in Japonia. Vorbesc de calitatea executiei. CTC-ul cum se numea pe vremuri pe la noi. QC cum va invata acum pe voi. 

Inca ceva J10 pre-facelift si J 10 facelift sunt 2 masini diferite. La prima inca s-a pastrat calitatea, la a doua - la pamant. Au rezolvat anumite bug-uri constatate la prima generatie dar au folosit materiale de calitate scazuta.

J11 fata de J10 arata la interior mult mai bine, unele materiale par la prima vedere chiar mai bune. Spun la prima vedere pentru ca nu am avut ocazia de a merge zilnic cu unul sa-i constat neajunsurile.

In schimb la partea tehnica J11 e strict o masina de familie fara nici un fel de pretentii. Nu mai are cadru motor - deci nu mai are nici un fel de pretentii de off-road. Puntea spate e independenta doar la versiunile 4x4. La restul ai punte ca la Micra.

Probleme rezolvate fata de generatia anterioara: insonorizare mai buna si suspensii mai ferme, masina nu se mai leagana ca pe valuri.

La partea de calitate - am scris si mai sus - slab. 



#7 Ioan76

Ioan76

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 33 posts

Posted 11 July 2015 - 08:04 PM

Stai să înțeleg un pic ... deci eu dacă spun o chestie din industrie e un șablon arogant dar tu debitezi tot felul de semi-adevăruri și chiar aiureli e ... un adevăr absolut și de necomentat ? :lol:

Delicios ...

 

Ca și recapitulare :

 

1. Pielea folosita în industria auto europeană e - după cum am zis - de trei categorii : top-grain ( pielea superioară ), split-leather ( stratul intermediat ) și tocătura de piele inferioară ( celulita vacii cum ar veni + resturile de decupaje + aracet sau ceva similar ). Primele două categorii sunt ... cât se poate de piele fără nici un amestec/adiție suplimentară ( exceptându-le pe cele inevitabile pentru tăbăcit ). Ce am zis eu e că pielea "top-grain" e rezervată modelelor scumpe pentru o îmbrăcare completă și am fost surprins să o văd pe volanul de la Qashqai - asta e afirmația mea fără alte deturnări. :)

 

2. Împărțirea pielii nu se face pentru că "nu e utilă" mărcilor premium ci pentru că și acestea caută reduceri de costuri - obținute prin acest procedeu ( normal, faptul că e o marcă șmecheră nu înseamnă că aruncă banii dacă nu e nevoie ). De-aia de exemplu și volanele "de lemn" au doar un strat milimetric de furnir și nu bucăți de lemn masiv ca prin anii '80.

 

3. Depinde și de ce abordare are o anumită companie - BMW-ul de ex. e o marcă cât se poate de premium dar opțiunea uzuală e ... surpriză-surpriză tocătura de piele ( șoricul cum s-ar zice :P ).

 

4. Comparația cu parizerul nu-și are sensul. Dar ceva mă face să cred că nu o să admiți asta ...

 

5. Da - Porsche, Audi și Mercedesul au disponibile preponderent modele cu "top-grain". Dar la diferențe de cost corespunzătoare.

 

6. Poți să repeți chestia cu pojghița de petrol dacă-ți face plăcere - asta nu o face cu nimic mai adevărată. :)

 

7. Chestia cu întreținerea e duioasă ... sigur e vorba doar de cremă de mâini și nu de vreo cremă anti-cearcăn ? :D Nu de alta dar cât timp pielea cât o fi ea de piele nu e vie să aibă vreo vascularizare care să dreneze diverși componenți ... o astfel de procedură e chiar riscantă. :blush: În mare ... tot diverși compuși pe bază de silicon se folosesc. Asta ca să nu mai zicem că în majoritate defectele de pe volane nu apar datorită pielii ci a spumei injectate ... acolo e riscul mare. :ph34r:

 

8. Habar nu am de Alcantara. Oricum - după cum am zis deja - de-aia nu am optat pentru scaune îmbrăcate în piele pentru că știam că la prețul acesta sunt o cacialma. :)

 

9. Qashqai și X-Trail NU sunt mașini de buget asemănător - diferența între ele e totuși de ( minim ) 30% ceea ce de regulă e treapta pentru o altă clasă. Nu mă miră că prima nu mai are pretenții off-road pentru că în mare ... cam foarte puține mașini vânturate ca "off-roadere" sunt oneste. Dacă acesta e singurul aspect pentru care calitatea susții că e mai slabă ... nu mi se pare întemeiat.

 

10. Nu mă miră diferența între J10-uri în condițiile în care al doilea model a fost lansat în 2009 - 2010 - pentru cei care au contact cu industria anii respectivi au fost cei în care s-a resimțit cel mai acut criza și toate demențele de reduceri de costuri au fost aprobate. Abia prin 2013 a început să se iasă din transa asta ... lucru valabil pentru cam toate modelele de la toți producătorii.

 

11. Hmmm ... de la ce naiba a pornit toată disputa de fapt ? :blink:



#8 florinm

florinm

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 26 posts

Posted 12 July 2015 - 10:34 AM

Stai să înțeleg un pic ... 

 

11. Hmmm ... de la ce naiba a pornit toată disputa de fapt ? :blink:

 

Eu vad de pe margine doar o disputa intre cineva care nu cunoaste domeniul pielii si nici macar nu are J11 (QQ 2014) si cineva din domeniu care are pe deasupra si masina in cauza. Tipic pentru forumurile locale... Aia cu crema de maini pe care o dau "cunoscatorii" pe "pielea adevarata" nu e doar duioasa cum zice fin colegul, e chiar amuzanta...  



#9 mac01

mac01

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 570 posts
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Posted 12 July 2015 - 10:46 PM

Piele, piele, piele. La naiba cu pielea! Nici pantofii nu se mai fac din piele! De unde naiba atata piele ca sa faci sute de mii de masini?

Si de care piele? De curcan, porc, crocodil sau piele de pui? Cata piele!!!

Pai nici alcantara nu este piele! O musama subtire si ordinara cu zeci de mii de gauri in ea ca sa te bata aerul rece la fundulet!



#10 Klausi

Klausi

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 747 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 12 July 2015 - 11:25 PM

@ioan76: Discutia a plecat de la piele. Eu am sustinut si sustin ca pe QQ e musama nu piele.

Tu sustii ca Nissan foloseste piele si inca cea mai cea. Mercedes foloseste musama pentru masini care costa dublu sau triplu fata de QQ si optiunea de piele costa suplimentar de la 1500$ in sus.

https://www.cartelli...urprising-truth

Dar ce sa vezi, in Europa Nissan foloseste pentru nababii care isi permit un Qashqai piele. Si nu orice piele ci una aproape de top (apropo top-grain nu e best money can buy)

Pe volan nu se poate face un test de apasare sa vedem ridurile in schimb se pot face alte 2 teste: cel cu unghia si cel cu bricheta. Eu am desfacut complet "pielea" de pe un volan de QQ. E adevarat ca J10 din 2011. Musamaua s-a exfoliat la suprafata de contact cu mainile.

Cat despre scaune si fete de usi da un search pe google si o sa vezi cate probleme are Nissan cu asa-zisa piele. Despre volanul pe care-l ai pe QQ doar vremea va putea sa spuna daca Nissan a invatat lectia de la J10 cu exfolierea musamalei.

Stiu ca e dureros sa dai bani pentru niste semi-adevaruri si produse foarte bine sustinute de marketing insa cine nu casca ochii casca punga. Regretele ulterioare sunt tardive.

 

 

@florinm: Daca taceai si ascultai filozof ramaneai...



#11 Klausi

Klausi

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 747 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 12 July 2015 - 11:34 PM

Piele, piele, piele. La naiba cu pielea! Nici pantofii nu se mai fac din piele! De unde naiba atata piele ca sa faci sute de mii de masini?

Si de care piele? De curcan, porc, crocodil sau piele de pui? Cata piele!!!

Pai nici alcantara nu este piele! O musama subtire si ordinara cu zeci de mii de gauri in ea ca sa te bata aerul rece la fundulet!

Nu stii nimic. La timisoara vin special Qashqaiuri cu interior de piele. Daca doresti se pot imbraca si pe exterior in piele. Optiunea e gratuita. Trebuie doar sa bifezi pe lista de dorinte inainte de comanda masinii.



#12 Ioan76

Ioan76

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 33 posts

Posted 13 July 2015 - 07:48 AM

Discuția a plecat de la volanul care ar fi sau nu îmbrăcat în piele - și nu de interior sau restul ( cum am zis am optat pentru material textil pe scaune tocmai pentru că știam că nu are cum să fie ceva de calitate altfel și mai și costa aiurea în plus - dar aici văd ca intră plăcerea ta de a contrazice cu orice preț ceva ce nici măcar nu am zis ). Și da - până la proba contrară susțin că volanul e îmbrăcat într-o piele de o bună calitate ( cum ai zis, se poate să fie datorită unor probleme din trecut ) - chiar dacă "top-grain" nu e vârful posibil, într-adevăr, dar pe o mașină care nu e "lot special" ( cum e pe Fiat 500 ediția aniversară de ex. ) ... de la nici o marcă nu prea ai cum să găsești altceva. Iar exfolierea nu e apanajul unui material anume - e mai degrabă datorită unor prelucrări aiurea ... adică fix ceea ce era aproape norma în anii respectivi ( și mi-e teamă că unele obiceiuri proaste dobândite nu vor dispărea din păcate așa repede - dar asta e altă discuție ).

 

Mă bucur însă că admiți că inclusiv mărci premium folosesc în mare aceleași materiale ( de multe ori catalogate greșit ca mușama ). :)

 

@mac01 - se folosesc piei de vită ( prelucrate în diverse forme ). Și cum am mai zis asta chiar e o problemă pentru că în Europa crescătoriile nu au suficiente animale. :blush: Și da - pe papuci e chiar mai mică șansa să ai altceva decât tocătură de piele pentru că ... de multe ori condițiile nu sunt așa de dure ( nu stai cu ei atâta în soare, când e mai frig se încălzesc de la căldura corpului ș.a.m.d. ). Dacă lași niște papuci "de piele" la un geam unde bate soarele câteva luni ... să vezi ce surprize o să ai ( ori pentru un volan de mașină alea sunt condițiile uzuale ). :ph34r:

 

P.S. : Aaa - și da, ce mi s-a părut amuzant a fost faza cu "nici un animal nu a fost sacrificat" ... parcă era disclaimer-ul de la un film de Hollywood. :lol:


Edited by Ioan76, 13 July 2015 - 07:49 AM.


#13 Klausi

Klausi

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 747 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 13 July 2015 - 09:33 AM

Nissan de cand a fost cumparat de Renault pastreaza traditia francezilor cu multe materiale ieftine, mult plastic ordinar, functionalitate la limita, etc. Din traditia Nissan au pastrat doar pretul care nu mai reflecta calitatea.
QQ-ul meu e fabricatie 2007. Pe vremea aia erau raritati pe strada. Am avut nenumarate probleme din categoria celor de mai sus. La materiale a fost net peste J10 facelift insa a suferit de bolile copilariei.
Volanul la J10 a fost remediat abia dupa jumatatea lui 2011. Cele mai vechi de data asta se exfoliaza la greu. Sub stratul ala de petrol se afla o imitatie jalnica de piele sau in cel mai bun caz o tocatura de piele lipita cu ceva sa o tina intr-o structura.
Volanul care l-a inlocuit pare identic ca material cu cel de pe J11. La atingere nu e piele clar. Ca sub imitatia aia ordinara o fi ceva structura de piele, poate. Dar daca e piele atunci de ce au mai acoperit-o cu atata petrol?
La un moment dat am vrut sa-mi cumpar interiorul de piele ca eu in naivitatea mea de atunci inca mai credeam ca e piele. Diferenta de pret justifica pielea - 2500euro era pachetul cu navi si piele la achizitionarea de masina noua. Surpriza - musama.

#14 florinm

florinm

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 26 posts

Posted 13 July 2015 - 09:54 AM

Asta nu e un topic pentru J11 ??

Este foarte posibil ca la J10 sa fost un volan cu musama sau piele de prosta calitate, nu stiu

Cert este ca la J11, asa cum a spus si colegul Ioan, volanul este acoperit cu o piele de calitate buna. Este doar un fapt pe care il sustin si eu, am si eu ceva legatura cu industria respectiva.   De ce ai sustine aici pana in panzele albe ca nu e asa, aducand ca argument ca cel de pe J10 e prost ? Un moderator stiam ca trebuie sa elimine off-topicul, nu sa-l duca la rand de arta.  

Nu ma avantajeaza prea mult volanul cu piele buna, as fi preferat de exemplu ca sistemul audio sa fie mai bun sau sa nu fie alte probleme la masina. Dar din motive necunoscute, au folosit piele buna la volan (desi au eliminat iluminarea la butoanele de deschidere geamuri de pe usa soferului - mare economie :-) )  



#15 Ioan76

Ioan76

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 33 posts

Posted 13 July 2015 - 10:05 AM

Bun - hai să rămânem la părerea fiecăruia referitor la volanul de pe J11 ( oricum uzual suntem mai "expuși" la textura din diverse tocături de piele decât la altceva ) - problemele vin de regulă de la procesul de fabricație și nu de la materialele folosite, ori producătorul pe care l-am menționat anterior avea probleme și mai serioase la volane decât o exfoliere.

 

Dincolo de asta e într-adevăr e o doză de naivitate serioasă pe care ai menționat-o - deși din păcate nu e genul de informație foarte vehiculată : un interior de piele ( split-leather nu top-grain ) pleacă de la producători către asamblare cu ceva peste 3000 de euro ( prețul nu e unul de actualitate, foarte probabil să fi crescut între timp ) și cum și acela mai adaugă ceva la preț ... cred că vreo 4000 de euro ar fi o diferență de preț realistă de la care să începi să poți spera la îmbrăcare în piele în interior ( deși split-leather-ul tinde să fie expus la decolorări/absorbție de culoare din haine - chiar și la prețul acesta :( ). Ceva mă face să estimez că nici diferența de preț cerută de Mercedes nu acoperă un top-grain așa că probabil e o mârlănie și acolo dar na ... poate greșesc ( cum am mai zis - doar Audi ține ștacheta sus și nu face rabat ... cel puțin deocamdată ).

 

Acum chestia cu Renault-ul e altă discuție ... personal mie producătorul mi se pare unul teribil de inconstant. Adică na ... au avut ocazia să utilizez un Laguna de prin 2005 an de fabricație și era o mașină excelentă. Inclusiv - ca să ajungem la subiectul în discuție - cu un interior de piele foarte de calitate. :) Din alt punct de vedere Megan-urile unor amici m-am dezamăgit serios. :( Însă am serioase rezerve că Nissan-ului prin comparație ... în fine. De ex. volanul de piele de pe Loganul pe care-l troncănesc uneori, deși știu 100% că e din tocătură de piele, a rezistat admirabil 8 ani și ceva ... OK, a început finalmente să se roadă că na - aici vine dezavantajul unei rezistențe mecanice mai reduse a materialului.

 

@florinm - nici pe mine nu mă avantajează cine știe ce calitatea volanului, era doar o remarcă ( probabil că au ales soluția asta fix pentru că au avut probleme anterior ).


Edited by Ioan76, 13 July 2015 - 10:10 AM.


#16 mac01

mac01

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 570 posts
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Posted 13 July 2015 - 12:23 PM

Mai oameni buni! Pielea are un miros specific. Mirositi voi volanul sau imbracamintea schimbatorului de viteze si apoi vorbim. Am in sifonier doua haine de piele. A mea si a sotiei. Pute sifonierul numai a piele. Le-am imbracat in saci de naylon sa nu transmita mirosul celorlalte haine. Haideti sa nu ne imbatam cu apa rece. Eu am un xtrail 2008 Sport. In brosura respectiva se specifica ca volanul si schimbatorul sunt imbracate in piele. Sunt imbracate in piele...dar in piele de maimutza!  :lol:



#17 Ioan76

Ioan76

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 33 posts

Posted 13 July 2015 - 01:50 PM

Am ajuns să ne certăm ca niște copii tembeli ... :ph34r:

 

@mac01 - în industria auto unul din criteriile de acceptanță pentru piele - și nu numai - e fix "low VOC" ( ~prezență redusă de compuși organici volatili ) și, ca exemplu, nu se admit vopselele și lacurile care au miros remanent după procesare. Așa că sincer ... dacă stai cu nasu' lângă cea mai piele de piele de pe Porsche și simți vreun miros - acesta e mai degrabă motiv de reclamație și retur a mașinii decât vreo probă de calitate. :D

 

Legat de miros acum ... drept e că pielea poate mirosi dar în proporție covârșitoare așa ceva se datorează procesului - discutabil - de tăbăcire, prelucrare etc. și nu materialului în sine. Nu știu unde sunt fabricate hainele pe care le menționai dar sper că nu în țări arabe sau China/alte țări asiatice suspecte pentru că atunci s-ar prea putea ca mirosurile respective să indice chestii mai aiurea ( gen vopsele cu plumb interzise în UE sau alți compuși dubioși folosiți în tăbăcire ) ... :wacko:

 

Oricum - ca să încerc o concluzie : părerea unanimă pare să fie că un ( așa-zis ) upgrade la varianta maximă nu-și are rostul decât dacă efectiv nu mai poți cu nervii capului după alte chestii gen plafon de sticlă sau scaune încălzite. Oricum aici aș aprecia pe undeva abordarea celor de la Renault-Nissan pentru că ... încă oferă material textil pentru interior - ceea ce mi se pare mult mai onest. :blush:


Edited by Ioan76, 13 July 2015 - 03:32 PM.


#18 Klausi

Klausi

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 747 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 13 July 2015 - 05:49 PM

Eu nu consider ca ne certam. Daca eram toti de acord cu o idee nu mai intram aici pe forum sa dezbatem.

Eu am afirmat primul ca pe Nissan e doar musama si ca "pielea" nu are nimic de la animal in ea.

Tu ai afirmat contrariul. Si ai zis chiar ca materialul folosit e unul de calitate.

De obicei lumea intra pe forumuri sa gaseasca solutii la problemele sau dilemele pe care le are. Mai rar ca cineva sa laude produsul cumparat. De obicei astfel de posturi sunt facute de reprezentantii firmelor (in cazul de fata Nissan sau un concesionar) care incearca sa mai dreaga din imaginea sifonata de diversele situatii aparute.

Nu am vrut sa abuzez de functia de moderator chiar daca uneori ai sarit calul, mi-ar fi fost foarte simplu sa sterg posturile care nu imi conveneau sau cele in care erai arogant. Sau pur si simplu sa-ti dau ban. Dar nu ar fi fost corect.

Da-ne mai mult detalii in sprijinul celor afirmate de tine. Pana acum doar ai argumentat intr-un limbaj care pare copiat din manuale de profil. Ai poze, linkuri sau alte date care sa sustina cele afirmate de tine? Si anume ca Nissan chiar pune piele pe anumite repere din masina? Altfel ramane o disputa de pe 2 pozitii complet diferite si cei care cauta informatii n-o sa se lamureasca cu nimic.



#19 Ioan76

Ioan76

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 33 posts

Posted 13 July 2015 - 09:59 PM

Hmm - eu am fost arogant și am sărit calul ? Până una alta și în mesajul de mai sus practic mă acuzi ( destul de prost mascat ) că aș fi nu știu ce reprezentant :blink: ... pentru că vorbesc cu "limbaj din manuale".

Probabil că dacă nu foloseam termeni tehnici - măcar partea bună pare să fie că ai căutat după ei :P - săreai imediat că habar nu am despre ce vorbesc alea alea ...

Sau că laud produsul - deși cam majoritatea mesajelor de pe acest paragraf de discuție cam tot în ideea asta sunt ( deși dacă discuția nu s-ar bloca pe un subiect așa minor finalmente aș putea să expun iritări relativ la lipsa de ergonomie a operării sistemului audio de ex. - ceea ce am și făcut ).

 

Uite - eu nu am chef să dau mai multe detalii deoarece consider că am dat suficiente ( mai multe poate chiar decât era cazul :blush: ) : îmi mențin poziția că volanul e îmbrăcat în piele de bună calitate și la o adică cel care susține contrariul trebuie să dovedească. :)  Nu că asta ar conta finalmente cine știe ce per ansamblu - dar ca idee.

De restul habar nu am și oricum nu mă interesează ( și nici nu m-a interesat la momentul achiziției deoarece m-am obișnuit să miros petardele de marketing ) - dar se pare că ai un puseu de orgoliu ce nu te lasă să admiți când ... cum era expresia ? "A sări calul" ? ^_^ Dar dacă ai chef și te satisface nu ai decât să mă banezi ... asta e.


Edited by Ioan76, 13 July 2015 - 10:00 PM.


#20 Ioan76

Ioan76

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 33 posts

Posted 13 July 2015 - 10:25 PM

Și mie mi se pare că nu e constructivă - în fond frecvente și net mai enervante sunt problemele care apar datorită proastei prelucrări ( ce poate fi cazul și la piele de piele ) sau datorită obiceiului imbecil de a mixa piele/tocătură de piele cu vinil/material textil ( o altă boală care tinde să devină aproape normă la cam toți producători ... :( ) - materiale cu rezistențe diferite și implicit generatoare de defecte.

 

@Alexandru - în week-end cred că o să trec de barem că am în plan să testez și bucata nou inaugurată de autostradă. :) O să revin cu impresii cu această ocazie și de pe un alt "mediu de rulare".

 

Ce continuă sa fie iritant la partea electronică e - cum am mai zis - lipsa de ergonomie la selecția unei melodii de pe USB de ex. :(


Edited by Ioan76, 14 July 2015 - 05:34 AM.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users