Jump to content


Photo

GPL pe QQ


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 OZZY

OZZY

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 170 posts
  • Gender:Male
  • Location:Buzau

Posted 18 September 2012 - 02:34 PM

Salutare,
A montat careva instalatie GPL pe QQ?...pareri pro si contra!

#2 Alin22

Alin22

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 6 posts

Posted 06 March 2013 - 10:30 PM

Salut....am un Qashqai eco-visia cu instalatie GPL. Pot sa spun ca nu iti dai seama cand trece pe GPL decat daca te uiti la intrerupator(bec rosu merge pe benzina...bec vere GPL).Precizez ca instalatia este din fabrica..asa a venit masina..cost..2000 euro.Pot sa spun ca este o alegere foarte buna.



#3 Klausi

Klausi

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 747 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 07 March 2013 - 01:10 AM

Dupa socotelile mele 2000 de EURO se amortizeaza in cca 40.000Km. Nu-i putin.

Sper sa nu se supere pe mine posesorii de benzinare dar eu personal nu inteleg de ce ti-ai lua un QQ pe benzina daca te arde la buzunar costul carburantului.

Daca am duce-o la extreme ar fi asa: facem un credit la banca, luam un Ferrari sau o masina cu motor de 5litri pe benzina si pentru ca nu avem bani sa platim consumul exagerat al bestiei ne punem un GPL. Sunt o gramada de BMW-uri in Bucuresti (fie pe benzina, fie pe motorina) carora nu li se stinge niciodata martorul de combustibil dar sunt spalate la 2 zile in spatele blocului si afisate seara pe bulevard la terase.

Eu cred ca GPL e pentru taxiuri, pentru masini mici de distributie in oras, etc. Acolo unde fiecare Km mai ieftin conteaza in balanta zilnica si un diesel nu e dorit din diverse motive.

Sau la o masina mica sau medie de familie unde fiecare banut conteaza. In nici un caz la un SUV.



#4 Alin22

Alin22

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 6 posts

Posted 07 March 2013 - 07:13 AM

Aceeasi parere o aveam si eu...dar fa socoteala ca pretul la GPL este de 0.80 de centi iar la benzina este 1.75 centi(stau in italia) fac cam 30.000 km pe an asta ar insemna la un consum de 10% cam 5.250 euro pe benzina vs 2.727 euro GPL o reducere de 48%.Repet diferenta nu se simte cand trece de la benzina la GPL deci nu vad nici un motiv pentru care sa dau bani in +.Iar 2000 de euro ii amortizezi in 23.000 de km aproximativ.Deci dupa parerea mea se merita.Nu se merita pentru cei ce fac 10.000 km pe an sau mai putin,dar pentru cei ce papa km este un avantaj.



#5 dragosg

dragosg

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 267 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 07 March 2013 - 12:17 PM

Cum este pozitionata butelia pentru masian cu instalatia din fabrica? Se poate pune o poza?

#6 Klausi

Klausi

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 747 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 07 March 2013 - 12:44 PM

Sunderland nu monteaza instalatie GPL. In cazul asta "de fabrica" inseamna ca a montat-o dealerul inainte de livrare.
Probabil ca locatia este in locul rotii de rezerva. Care roata de rezerva oricum este lipsa la majoritatea echiparilor.
O poza ar fi binevenita.
@alin22: pai daca faci multi Km anual inseamna ca ori produci bani in aceste calatorii ori ai bani de plimbari. Si ne intoarcem la aceeasi dilema. Qashqai e o masina inalta si putin instabila la viteze mari. Deci nu e cea mai buna alegere pentru drumuri lungi pe autostrazi comparativ cu alte masini. Plus ca datorita formei - e gurmanda din start.
Daca vrei o masina economica iei o masina mica sau maxim medie si joasa ca inaltime. Daca faci multi Km o iei diesel.
Eu puneam in discutie oportunitatea de a-ti lua QQ in conditiile in care te arde la buzunare consumul si din start iti faci planul de a monta GPL pe ea. Doar pentru a te afisa cu un SUV?

#7 Alin22

Alin22

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 6 posts

Posted 07 March 2013 - 03:17 PM

Attached File  Cattura.PNG   455.87K   85 downloads   Attached File  lmm.PNG   168.13K   99 downloadsAttached File  poj.PNG   112.42K   80 downloadsButelia este montata in locul rotii de rezerva...deci nu am roata de rezerva, in schimb iti dau acea pompa cu rezervor pentru a repara cauciucul in caz de pana.Masina mi se pare foarte stabila precizez ca am montat jante de 18'' si esp isi face treaba foarte bine.Instalatia nu este montata de dealer ci de nissan italia inainte de livrare,motorul este si el modificat dar nu stiu sa va spun mai multe.Garantia nissan italia este de 6 ani atat pentru instalatia de GPL cat si pentru restul masinii.Nu am avut nici o data dorinta de a ma afisa cu un suv pentru care nu as avea bani de benzina dar daca am ocazia de a reduce cheltuielile inutile o fac cu placere! sper ca am pus pozele bine:)



#8 Klausi

Klausi

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 747 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 07 March 2013 - 04:10 PM

Multumim pentru poze.

Interesanta si precizarea ca Nissan Italia s-a implicat in montarea acestor instalatii. Inseamna ca au o atitudine "pro-activa" pentru a creste vanzarile. Si ajuta la faptul ca nu pierzi garantia ci chiar beneficiezi de garantie. La noi pentru ca instalarea s-ar face departe de competenta Nissan poate aparea urmatoarea problema: daca ai ceva surprize cu functionarea masinii in garantie dealerul o sa dea vina pe instalatia de gaz, iar cel care a montat-o (presupunand ca are toate certificatele scoase) va da vina pe masina. Si proprietarul n-are decat sa umble cu masina cu probleme intre cei doi cautand o solutie.

 

Instabilitatea apare la viteze mari dupa cum spuneam mai sus, dar asta e off-topic.

 

Legat de amortizare si preturi - in Ro diferenta intre GPL si benzina e mai mica decat in IT.

Pretul in Bucuresti la Benzina e de cca 6.3RON iar GPL 2.97RON. Deci o diferenta de 3.33RON/l (0.76EURO)

Dupa cum spuneai in IT diferenta este de 0.95EURO. Asta inseamna o diferenta de cca 25%. Adica in Ro trebuie sa faci mai multi Km decat in Italia pentru a amortiza investitia.

Luand ca baza de calcul cei 23.000 Km mentionati de tine ar insemna cca 28.750Km.

Ar mai fi 2 aspecte:

1. banuiesc ca in RO e mai ieftina si instalatia si montajul acesteia

2. bazat pe ce am auzit (eu personal nu am probat) am inteles ca diferenta de consum intre benzina si GPL este mai mare de 2litri/100Km chiar la consumuri medii de cca 8l/100Km. Deci la consum mediu de benzina de 10l/100Km cred ca va fi mai mare diferenta.

Asteptam si alte opinii si pareri.



#9 OZZY

OZZY

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 170 posts
  • Gender:Male
  • Location:Buzau

Posted 13 March 2013 - 02:37 PM

De ce am deschis acest topic?...prin vara anului trecut am gasit o firma care monteaza instalatii GPL secventiale BRC(italienesti).A fost montata o instalatie pe un QQ 1.6 benzina,insa dupa 30000 km au aparut probleme...s-au topit scaunele supapelor datorita temperaturilor degajate la arderea gazului(1100-1200 grade),ele fiind concepute sa reziste la 900 grade(temp de ardere a benzinei).Acestea sunt date comunicate de tipul care a montat instalatia,el a primit ulterior de la firma italiana un tabel cu motorizarile(unde aparea si QQ) la care e bine sa se evite montarea instalatiilor sau sa se monteze suplimentar un sitem de racire furnizat tot de ei...



#10 Klausi

Klausi

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 747 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 13 March 2013 - 04:56 PM

@OZZY: Sistem de racire ? Adica racire suplimentara a blocului motor? A chiuloasei ? In ce consta acea racire suplimentara? Ai detalii?

@Alin22: Poti face niste poze cu motorul ? Adica sub capacul de plastic ornamental? Ca sa vedem mai multe detalii ?



#11 OZZY

OZZY

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 170 posts
  • Gender:Male
  • Location:Buzau

Posted 14 March 2013 - 01:26 PM

@OZZY: Sistem de racire ? Adica racire suplimentara a blocului motor? A chiuloasei ? In ce consta acea racire suplimentara? Ai detalii?

@Alin22: Poti face niste poze cu motorul ? Adica sub capacul de plastic ornamental? Ca sa vedem mai multe detalii ?

este vorba de o instalatie care pompeaza un lichid de racire in camera de ardere pt a mentine temp de 900 grade...alta distractie,alta cheltuiala...nu ma pricep eu prea tare...amanunte gasesti pe site-ul ''buclucas"....repet inca odata, nu am nici o legatura cu firma respectiva... 



#12 Alin22

Alin22

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 6 posts

Posted 18 March 2013 - 10:38 AM

salut...in legatura cu, consumul ai dreptate pe talon scrie ca,consumul GPL este mai mare cu 2% fata de benzina.Nu stiu exact ce modificari au facut la motor..stiu doar ca supapele au fost schimbate la Qashqai eco.Lichidul de racire il schimba la primii 10.000 de km (un fel de revizie) si costa in jur de 50 de euro.Dupa care il mai schimba daca trebuie la 30.000km.Astazi sau maine fac poze la motor:D



#13 Alin22

Alin22

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 6 posts

Posted 20 March 2013 - 08:50 AM

Attached File  SAM_1451.png   503.14K   74 downloadsAttached File  1.png   20.59K   80 downloadsAttached File  2.png   20.02K   58 downloadsAttached File  SAM_1453.png   20.08K   43 downloadsAttached File  SAM_1455.png   16.55K   41 downloadsAttached File  SAM_1456.png   14.41K   42 downloads Astea sunt pozele



#14 Klausi

Klausi

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 747 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 20 March 2013 - 11:28 AM

Ce exceptia primei poze, celelalte sunt prea mici pentru a fi vazute.



#15 Alin22

Alin22

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 6 posts

Posted 20 March 2013 - 06:20 PM

Attached File  SAM_1449.JPG   88.25K   62 downloadsAttached File  SAM_1450.JPG   97.22K   75 downloadsAttached File  SAM_1453.JPG   81.78K   81 downloadsAttached File  SAM_1455.JPG   50.33K   76 downloadsAttached File  SAM_1456.JPG   26.3K   63 downloads astea cred ca sunt bune..eram foarte obosit dimineata.



#16 krisscop

krisscop

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 1 posts
  • Gender:Male

Posted 02 March 2015 - 09:53 PM

As dori sa aflu niste pareri legat de montarea unei instalatii gpl pe QQ de 1.6., mai exact sa stiu daca e bine sa nu sa fac acest pas.
Multumesc!

#17 gabilungu

gabilungu

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 22 posts

Posted 29 April 2015 - 05:37 PM

Am avut cateva schimburi de email-uri cu cineva de la o firma ce monteaza instatii GPL in Bucuresti. Am intrebat daca exista instalatii compatibile cu motorul 1.6 benzina euro5m 117cp. Mi s-a raspuns ca se poate doar cu calculator de instatie pentru motoare V8 (cost total 4500ron) deoarece motorul are doua injectoare pe cilindru.

I-am raspuns d-lui ca, desi motorul are system dual injector, ma indoiam ca se merita montate doua injectoare deoarece nu este loc pentru a se monta sufficient de aproape de supapa de admisie si nici nu sunt galerii de admisie dedicate pentru fiecare supapa de admisie in parte. Deasemenea I-am spus ca eu il conactasem deoarece pe forum-uri gasisem informatii cum ca integritatea motorului are de suferit daca se pune gaz (vezi posturile 9-13).

Mi raspuns spunand-mi ca "supapele masinilor din Asia sunt alezate doar pe margini si DA, cedeaza undeva la peste 100000km pe gaz! Dar o supapa costa relativ putin in comparatie cu economia rularii pe GPL! In concluzie Calculator V8 si doar 4 injectoare pe GAZ!" :)



#18 Mihai.D

Mihai.D

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 5 posts

Posted 07 June 2015 - 10:27 AM

Hello Krisscop,

Hello Gabilungu,

 

Am un Juke cu acelasi tip de motor si am facut conversia pe GPL in 2014 prin luna mai.

Am apelat la un meserias din Pitesti care a rezolvat-o cu cele 8 injectoare la 4 cilindrii.

S-a montat instalatie BRC cu 4 injectoare de gaz utilizand un dispozitiv de simulare ptr 8 injectoare benzina tot de la BRC...cred ca 150 lei a costat "cutiuta".

Simulatorul intra in functiune cand se comuta pe gaz ptr a pacali calculatorul masinii care trebuie sa vada in continuare 8 injectoare benzina in functiune ...personal cred ca-I o cutiuta cu 8 elemente passive (rezistente sau bobine) care sunt introduse in circuit de un releu cand se taie benzina.

 

Merge ok....nu s-a aprins nici markerul la bord....

Daca doresti iti pot transmite datele de contact ale celui la care am montat.

Am cautat cateva luni pana am gasit persoana competenta ptr aceasta conversie putin mai dificila....mai sun ceva posibilitati pe la Buzau si Iasi dar erau costuri mai mari.

Evident ca si-n bucuresti dar aceasi speta...costurile.

Personal am optat ptr o toroidala mai mica (37l)  ptr a aseza deasupra si roata de rezerva....ceea ce a fost o alegere f inspirata deoarece in iulie trecut mi-am facut praf o anvelopa pe langa Arena Nationala in Bucuresti....daca n-aveam rezerva era mare deranj....posibilitate sa-mi bulesc si geanta...






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users