Jump to content


Photo

stiri auto


  • Please log in to reply
51 replies to this topic

#41 dragosg

dragosg

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 265 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 13 December 2013 - 10:10 AM

Poze spion cu viitorulcompetitor al Golfului:

 

http://www.carmagazi...lf-rival-spied/



#42 dragosg

dragosg

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 265 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 26 February 2014 - 02:28 PM

Nissan Qashqai a obţinut cinci stele la testele EuroNCAP


 

http://euroncap.com/...ashqai/544.aspx

 

Organismul independent EuroNCAP a testat noua generaţie a lui Qashqai. SUV-ul japonez a fost singurul
model pus la încercare în prima sesiune de teste de siguranţă derulată în 2014.


 

Esential 79 la sută din punctele disponibile la categoria Safety Assist i-au fost acordate lui Nissan Qashqai.


 

Nissan Qashqai a fost singurul model testat de EuroNCAP în cadrul celei mai recente sesiuni de teste de siguranţă. Modelul japonez a obţinut cinci stele de siguranţă, cu note bune la toate capitolele. Pe lângă testele deja clasice ale celor de la EuroNCAP, sesiunea care l-a implicat pe Qashqai a pus la încercare şi sistemul său de frânare automată, ale căror performanţe au fost exemplificate printr-o serie de schiţe foarte bine redate.
În ceea ce priveşte siguranţa pasagerilor adulţi, Qashqai a primit 88% din punctele disponibile. Modelul a fost penalizat pentru protecţia oferită gâtului la accident frontal, încadrată la "marginală", precum şi pentru protecţia oferită toracelui pasagerului din faţă la impactul frontal,
calificată drept "adecvată", după cum a fost şi protecţia cavităţii toracice la impactul lateral cu stâlpul.


 

 

Protecţia copiiilor a fost notată cu 83% din totalul punctelor disponibile, în timp ce protecţia pietonilor a primit 69%, valoare bună pentru un SUV. Nivelul echipărilor de siguranţă activă a fost notat cu 79%. Ca să fi obţinut punctajul maxim la capitolul anterior, Qashqai ar fi trebuit să aibă în standard sistem de frânare autonom, dar acesta este opţional. La viteze mari, sistemul s-a comportat adecvat, pe când funcţiile sale la viteze mici n-au fost evaluate, din moment ce vorbeam despre un echipament care nu este standard. EuroNCAP a
testat şi modul de funcţionare al ESP-ului, al sistemului de monitorizare a menţinerii benzii de rulare şi sistemul de recunoaştere a semnelor de circulaţie, toate respectând standardele impuse de organsimul internaţional.


 

TESTUL SISTEMELOR DE FRÂNARE AUTONOMĂ


 

EuroNCAP a început testarea sistemelor de frânare autonomă, a căror idee este explicată în clipul de mai sus. Cercetările au arătat că 90% dintre accidentele rutiere sunt cauzate din vina şoferilor neatenţi, aşa că aceste sisteme ar putea fi cruciale în viitor. În lumea reală, asemenea sisteme reduc riscul de accident cu 27% şi duc şi la o reducere semnificativă a rănirilor grave şi a deceselor rutiere, în cazul în care accidentele respective au loc, deoarece sistemul are şi rolul de a reduce viteza atunci când accidentul nu poate fi evitat.


 

 

 

Începând cu anul curent, EuroNCAP a demarat testele şi pentru aceste sisteme de siguranţă, pe care organizaţia le consideră esenţiale pentru viitorul lumii auto, deoarece au un potenţial ridicat de a îmbunătăţi siguranţa rutieră. Sistemele de frânare autonomă au fost
deja împărţite în trei categorii: utilizare urbană, utilizare interurbană şi pentru protecţia utilizatorilor rutieri vulnerabili, cum sunt pietonii şi bicicliştii.
Prima categorie de sisteme verifică sistemele care funcţionează la viteze de până la 20 km/h, pe când a doua se concentrează pe cele care operează în plaja 50-80 km/h.


 

Via EuroNCAP


Edited by Klausi, 26 February 2014 - 06:40 PM.


#43 dragosg

dragosg

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 265 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 27 February 2014 - 03:30 PM

e final de februarie, parlamentul european a pus piciorul în prag şi a votat o limită mai drastică pentru emisiile de CO2 ale maşinilor, în ciuda împotrivirilor constructorilor auto (mai ales cei din Germania). În plus, proiectul unei noi metodologii pentru măsurarea reală a consumului de combustibil a intra în linie dreaptă.

Cu 499 voturi pentru, 107 împotrivă şi 9 abţineri, Parlamentul European a decis ca, de la 1 ianuarie 2020, limita maximă a emisiilor de CO2 să se cifreze la 95 g/km pentru orice maşină nouă produsă şi vândută în UE după acea dată.

Cu alte cuvinte, producătorii auto mai au şase ani de zile în care să ia măsuri pentru a coborî de la 130 g/km (cât este limita prevăzută a intra în vigoare din 2015) la valoarea de 95 g/km, pe care în special producătorii auto germani nu o văd cu ochi buni, deoarece afectează motoarele de cilindree mare.



#44 Klausi

Klausi

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 747 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 27 February 2014 - 10:25 PM

Cu alte cuvinte, sa ne luam GTR-uri cat mai putem ca in curand va fi imposibil. Poate GTR electric va fi noua optiune. :)

#45 dragosg

dragosg

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 265 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 07 April 2014 - 11:56 AM

Japanese carmaker Nissan has signed up to become a sponsor of the Uefa Champions League, Europe's top club football competition.

The value of the four-year deal has not been revealed, but current sponsor packages are reported to be worth more than £45m($74.6m;54.5m euros) a season.

Nissan replaces Ford, which in March said it would cut its 22-year partnership with the event.

Other current sponsors are Mastercard, Unicredit, Heineken, Gazprom, and Sony.

Nissan is Japan's second-biggest carmaker, and backing the Champions League will help raise its profile in Europe, where it recently said that conditions were "sluggish".

The agreement is its largest ever sponsorship deal and will establish Nissan as an official partner worldwide from season 2014-15 up to and including the 2017-18 season.

'Global platform'

Nissan will have extensive rights and branding around Champions League matches, including the final, pre-match training sessions, and other media and hospitality benefits.

"Europe's most prestigious football competition will be an important global platform for Nissan, and our aim is to show fans all over the world the excitement of both football and our cars," said Roel de Vries, Nissan's global head of marketing.

He said the Champions League reached more than four billion TV viewers a season, and the deal would bring Nissan to new audiences "and keep the brand at the fore over the course of the European football calendar".

_74067548_74067547.jpgNissan hopes the Uefa deal will grow sales in Europe

This year's Champions League competition is currently at the quarter-final stage, with the final being played in Lisbon, on Saturday, 25 May.

As part of the deal Nissan will also be a sponsor of the Uefa Super Cup, played each year between the winners of the Champions League and Europa League.

It means that its first partnership event will be as part of the 2014 Super Cup, which is being played at Cardiff on 12 August.

Other Nissan sports sponsorships include the Rio 2016 Olympic Games, Olympic Teams GB and Mexico, and the African Cup of Nations.



#46 dragosg

dragosg

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 265 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 23 April 2014 - 09:32 AM

Nissan va lansa în toamnă un nou model hatchback, rival pentru Volkswagen Golf Publicat în data de: 18 Aprilie 2014 
Categorii: NissanStiri
spacer.gif
   
Nissan se aşteaptă ca noul său hatchback compact să ajute compania la atingerea ţintei de 5% cotă de piaţă în Europa până în 2016. Noul Nissan hatchback va fi lansat în toamnă, la Salonul Auto de la Paris.
 

nissan-invitation-nw2.jpg
Noul hatchback Nissan va umple o piaţă de nişă de pe care compania a ieşit odată cu oprirea de la vânzare a modelului Almera, acum 8 ani.

„Pentru a ajunge la o cotă de piaţă de 5% avem nevoie de noi modele de succes, capabile să atragă noi clienţi”, a declarat preşedintele Nissan Europa, Etienne Henry, într-un interviu.

Noul hatchback , ce va ajunge pe piaţa europeană după debutul de la Salonul Auto de la Paris, în octombrie, va marca întoarcerea Nissan în segmentul foarte competitiv al maşinilor compacte, pentru prima oară după ce a fost retras modelul Almera.

În loc să lanseze un alt model tradiţional hatchback în 2006, Nissan a lansat crossoverul compact Qashqai. Acesta a dominat vânzările în acest segment şi a devenit cel mai vândut model Nissan în Europa. 

Noul hatchback Nissan pentru 2015 se va lupta cu modele precum Volkswagen Golf pe un segment ce a fost cel mai mare din Europa după cel al maşinilor subcompacte anul trecut, cu un volum de peste 2,4 milioane de unităţi.

Nissan a investit 130 milioane de euro la uzina sa din Barcelona, pentru acest hatchback.


#47 dragosg

dragosg

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 265 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 16 May 2014 - 12:42 PM

Nissan Pulsar, noul hatchback de segment C se lansează pe piaţă în toamnă
spacer.gif    
Nissan revine în segmentul C cu un nou model, numit Pulsar. Programat a fi dezvăluit complet pe 20 mai, spaţiosul hatchback a fost proiectat special pentru a satisface nevoile clienţilor europen şi va fi construit în Spania.
 

nissan-pulsar-nw2.jpg
Pulsar va restabili poziţia puternică a Nissan în segmentul C – al doilea cel mai mare sector de pe piaţa europeană, spune producătorul într-un comunicat de presă. 

Proiectat cu aceeaşi înaltă calitate şi inovaţie ca orice alt model Nissan, noul Pulsar va fi pus în vânzare din toamna anului 2014.

Numele Pulsar are o istorie bogată la Nissan, apărând prima oară în 1978. Larg folosit pentru modelele din Asia şi Australia de-a lungul ultimelor patru decade, Pulsar intră pe anumite pieţe europene la începutul anilor 1990, odată cu lansarea modelului N14.

Noul Nissan Pulsar va fi construit la uzina companiei japoneze din Barcelona, Spania, unde a investit 130 milioane de euro. Noul Nissan hatchback, concurent direct cu Volkswagen Golf 7 şi Ford Focus, va fi lansat în toamnă, în premieră la Salonul Auto de la Paris.


#48 dragosg

dragosg

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 265 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 18 July 2014 - 10:27 AM

New Car Awards 2014: best crossover
005_0_0.jpg?itok=JRoxbaqA
The Nissan Qashqai is the 2014 Auto Express Crossover of the Year, with the Citroen C4 Cactus and Mazda CX-5 commended

It was the Nissan Qashqai that started the crossover revolution in 2006, but this is the first time it’s scooped a prestigious Auto Express New Car Awards trophy.

With its rugged looks, practical cabin and low running costs, the British-built Nissan has always been a bold alternative to run-of-the-mill family hatches. Yet it’s the all-new second-generation model’s excellent refinement, quality and comfort that elevates it to the top of the class.

• Best Crossovers

Not that it’s forgotten its roots as a versatile family car, because the plushly appointed and robustly built cabin is roomier than ever, and packed with plenty of thoughtful touches. There’s lots of handy storage, while the generously proportioned 430-litre boot has a clever load divider that provides 16 different load-carrying combinations.

nissan_qashqai_tekna_2014_interior.jpg?i

And like the rest of the Nissan line-up, the Qasqhai benefits from the firm’s Safety Shield tech. That means buyers can get all sorts of confidence-inspiring extras, including blind-spot monitoring, lane departure warning, traffic sign recognition and even an all LED headlamp set-up.

However, it’s the Qashqai’s grown-up driving dynamics that seal its place at the top of the crossover tree. Nissan has worked hard to boost refinement, meaning the newcomer rivals cars from the class above for hushed refinement. Better still, it rides well, too, soaking up bumps and potholes that would send a shudder through some low-riding hatches. Happily, this comfort doesn’t come at the expense of entertainment behind the wheel, because the Qashqai always feels composed and agile.

The icing on the cake is a line-up of punchy and frugal engines, plus the option of four-wheel drive, too.

Our choice: 

Qashqai 1.5 dCi Acenta Premium (£23,180)

The Qashqai's Acenta Premium trim brings plenty of kit, including valuable Safety Shield tech. The smooth 1.5-litre dCi stands out with eager performance and tax-busting 99g/km CO2 figure.

Commended crossovers Citroen C4 Cactus
2_10.jpg?itok=k7fuM1qP

With its bold looks, innovative interior and great-value prices, the lightweight Citroen C4 Cactus has turned the compact crossover sector on its head. Few cars at any price attract as much attention, while the relaxed driving experience takes the stress out of any journey. Better still, it’s as cheap to run as it is to buy.

Mazda CX-5
_dsc0415.jpg?itok=XuNwvTVr

Last year’s winner is still a top choice thanks to efficient and punchy SkyActiv engines, sharp handling and a roomy cabin. Just as crucially, the Mazda CX-5 looks smart, while build quality is more than a match for premium rivals. Plus a strong showing in our annual Driver Power surveys proves it’s good to own, too.



Read more: http://www.autoexpre...r#ixzz37o4m0n6H



#49 dragosg

dragosg

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 265 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 24 February 2015 - 09:23 PM

Nissan Sway, conceptul care anunţă sportivitatea noii generaţii Micra

 
262519l-610x390-b-d2972504.jpg
Nissan a publicat prima imagine a conceptului Sway, programat să debuteze live la Salonul de la Geneva. Prototipul japonezilor anticipează viitoarea generaţie Micra, complet schimbată de ceea ce vedem în prezent.

După ce a înnoit aproape toată gama şi a reintrat cu succes în segmentul compact cu Pulsar, Nissan se pregăteşte de o revenire în forţă şi în segmentul modelelor de clasă mică, acolo unde activează în prezent Micra.

Primul pas va fi făcut luna viitoare la Salonul Auto de la Geneva, unde va dezvălui conceptul Sway, anunţat deja printr-o imagine de tip teaser. Sway va anticipa liniile din care se va întrupa noua generaţie Micra pentru piaţa din Europa, o piaţă mare amatoare de modele din segmentul subcompact.

Abordarea înlocuitorului va fi complet diferită de cea a actualului Micra. Conceptul Sway anunţă linii agresive, cu blocuri optice angulare şi lumini LED diurne. Nu lipseşte nici grila sub forma literei V, pe care o întâlnim la fraţii mai mari. Mai mult, Sway promite să fie o apariţie sportivă, cu un look gândit să inspire dinamism.

 


 

Edited by dragosg, 24 February 2015 - 09:23 PM.


#50 dragosg

dragosg

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 265 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 09 April 2015 - 01:58 PM

NISSAN IN EUROPE RECORDS BEST-EVER SALES & MARKET SHARE IN FY2014  

 

  • European Market share with the Datsun brand is 4.2%, an increase of 0.4 pts on FY13
  • Major product offensive in fiscal year 2014 with the culmination of 9 launches in 12 months
  • Nissan is No1 Crossover across total segment
  • Market share increases in 4 major markets
  • Russia market share increase despite economic headwinds
  • Nissan LEAF the most popular electric vehicle ever as sales top 16,000 in FY 2014

 

ROLLE (Switzerland), 9th April 2015 - Nissan has today announced a record market share in Europe of 4.1% in fiscal year 2014, an increase of 0.3 percentage points from its 2013 market share of 3.8%. 2014 marks the fifth consecutive year of market share growth and an over 50% increase from 2009 levels of 2.7%. Together with the Datsun brand, market share is 4.2%.

 

Nissan with Datsun recorded European best-ever sales of 740,640 vehicles in FY2014, an increase of 11.5% from 2013 sales, with March sales totalling 98,979, and increase of 3.7% from the previous year. Nissan's product onslaught has taken its European car production to record levels, with the company entering a new fiscal year with the strongest and most cohesive line-up in its history.

 

Nissan was the best-selling Asian brand in fiscal year 2014 in over five markets including the UK, Spain and France, with European wide sales closing the gap on the nearest Asian rival brand by 0.42%.

 

The brand's European sales were bolstered by the launch of nine vehicles in the outgoing fiscal year, including the all-new Pulsar, which is built in Barcelona and returned Nissan into the C-segment.

 

 

KEY HIGHLIGHTS

Best-ever European sales & market share, a 50% increase in 5 years

9 new models in 12 months

Best-ever electric vehicle sales, with 16,869 LEAFs sold in Europe; new e-NV200 sales of 3,924

Crossover sales exceeding 400,000

No 1 in total Crossover segment

 

The pioneering Nissan Qashqai crossover continues to go from strength to strength with more than 240,000 customers in FY2014 choosing its style, efficiency and advanced technologies such as the Safety Shield.

 

The expansion of Nissan's electric vehicle line-is paying great dividends.  Nissan is leading the way in important new technologies - with more to come in 2015 both in electric cars and in autonomous driving vehicles, the future of transportation.

 

The Nissan LEAF continues to lead the electric vehicle segment globally and sold more than 16,000 cars in Europe this outgoing fiscal year - more than a 28% increase compared to 2013. The Nissan LEAF is the best-selling electric passenger car ever, both in Europe and globally, with 97% of owners saying they would recommend it.

 

Guillaume Cartier, Nissan's Senior Vice President Sales and Marketing Europe, said: "The Nissan line-up is stronger, more cohesive and more exciting than at any time in our history and we continue to push boundaries.

 

We have a commitment to continue to bring more to our customers - more choice, more value and more innovative and exciting products."

 

Market share increases were recorded in major European markets in FY14, -UK, Germany, Italy and Spain. Notably, in Russia, with a decrease in TIV of 17.8%, Nissan increased its market share by 10.6% year on year.

*Nissan + Datsun for Russia. Others Nissan only

 

COUNTRY

 FY2014 TOTAL SALES

FY 2013 TOTAL SALES

% INCREASE

RUSSIA*

164,207

156147 (no Datsun yet)

5.2%

UK

157,770

133,296

18.4%

FRANCE

73,927

69,053

7.1%

GERMANY

66,418

59,691

11.3%

ITALY

57,859

49,233

17.5%

SPAIN

51,133

39,693

28.8%

EUROPE

719,882

664,471

8.3%

 

 

TOP 5 EUROPEAN MARKETS MARCH 2015

#

MARKET

UNIT SALES

1

 UK

32,937

2

SPAIN

8,666

3

RUSSIA

8,635

4

FRANCE

7,891

5

GERMANY

7,661

 

TOP 5 EUROPEAN MARKETS FY 2014

#

MARKET

UNIT SALES

1

UK

157,770

2

RUSSIA

143,449 (Nissan only)

3

FRANCE

73,927

4

GERMANY

66,418

5

ITALY

57,859

 

 

TOP 5 MODELS MARCH 2015

#

MODEL

UNIT SALES

1

QASHQAI

30,967

2

JUKE

14,633

3

MICRA

10,432

4

NOTE

7,597

5

PULSAR

6,000

 

TOP 5 MODELS FY 2014

#

MODEL

UNIT SALES

1

QASHQAI

245,986

2

JUKE

119,258

3

MICRA

66,873

4

NOTE

62,581

5

X-TRAIL

46,652



#51 dragosg

dragosg

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 265 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 29 July 2015 - 07:58 AM

European sales 2015-Q1 Midsized SUV segment
June 8, 2015 by Bart Demandt · 1 Comment
sr-fb-share.png
 
twitt.gif

After breaking through the 1 million annual sales barrier last year, the midsized SUV segment in Europe remains very dynamic, as I predicted. Sales are up another 15% in the first quarter,  and that’s before a highly anticipated newcomer enters the segment in the second quarter: the Renault Kadjar is expected to enter the segment top-3 when it hits full steam in the market.

For now, the model on which that newcomer is based, the Nissan Qashqai, defends its kingdom as strong as ever thanks to the new generation, and despite losing the 7-seater “+2” version. With sales up 21%, the Qashqai now holds a 20,5% share of the segment, which means one in every five midsized crossovers comes from the Sunderland factory in the UK.

European-sales-midsized_SUV_segment-Niss

The Volkswagen Tiguan hold on to its second place, but is showing signs of its age, with sales dropping 7%. It still has a comfortable gap with the two South-Korean offerings behind it. Both are up an equal 19% despite the Kia Sportage having just been facelifted last year while the Hyundai ix35 is in run-out mode, due to be replaced by the Tucson any moment now.

Auto-sales-statistics-2015_Q1-Europe-mid

ford-kuga-mazda-cx-5-300x199.pngIn fifth place the Ford Kuga is the fastest growing model in the top-5, with sales up 31% on last year, but not enough to become a threat to third or even fourth place. The Kuga does create a bit more breathing room behind, with the Toyota RAV4 up 20% and the Skoda Yeti up 15% both leapfrogging the Mazda CX-5 which appears to have peaked, being one of only five models in the top-15 to lose sales on last year. The Honda CR-V, expecting a facelift soon, behind the CX-5 is another one of that unfortunate group.

Mitsubishi is on a roll in Europe, especially on its crossovers with the aging ASX up 38% in 10th place and the Outlander more than doubling its sales of the first quarter of last year not far behind in #11. The Nissan X-Trail moves into 12th place thanks to its new generation which replaces not only the slow selling outgoing version with its boxy design, but also the aforementioned 7-seater Qashqai +2.

After finishing 2014 in 18th place, the controversially styled Jeep Cherokee moves into 14thplace this year, outselling the Subaru Forester, which is down 8% on last year. It looks like 14th is also the ceiling for the model in Europe, as the Suzuki S-Cross in #13 is selling at more than twice the current sales pace of its American competitor.

  Midsized SUV segment Q1 2015 Q1 2014 Change 1. Nissan Qashqai 65.205 53.965 21% 2. Volkswagen Tiguan 37.298 40.301 -7% 3. Kia Sportage 28.714 24.122 19% 4. Hyundai ix35 28.039 23.504 19% 5. Ford Kuga 25.054 19.189 31% 6. Toyota RAV4 17.519 14.632 20% 7. Skoda Yeti 16.352 14.215 15% 8. Mazda CX-5 15.422 16.574 -7% 9. Honda CR-V 14.175 15.113 -6% 10. Mitsubishi ASX 11.492 8.343 38% 11. Mitsubishi Outlander 11.332 5.563 104% 12. Nissan X-Trail 10.157 1.695 499% 13. Suzuki S-Cross 9.910 11.273 -12% 14. Jeep Cherokee 3.978 176 2160% 15. Subaru Forester 3.846 4.159 -8% 16. Fiat Freemont 3.664 4.326 -15% 17. Renault Koleos 2.908 2.586 12% 18. Citroën C4 Aircross 2.747 3.000 -8% 19. Subaru XV 2.565 2.876 -11% 20. Opel/Vauxhall Antara 1.790 2.580 -31% 21. SsangYong Korando 1.762 1.058 67% 22. Suzuki Grand Vitara 1.469 1.966 -25% 23. Jeep Wrangler 1.256 1.234 2% 24. Peugeot 4008 656 628 4% 25. Jeep Compass 245 2.019 -88% 26. DR5 62 25 148% 27. Chevrolet Captiva 23 2.288 -99%   Segment total 317.640 277.410 15%

 

Click on any model to see its annual sales from 1997-2013 and monthly sales in 2012, 2013 and 2014, or use the dropdown menu in the top right of this site.



#52 dragosg

dragosg

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 265 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 16 February 2016 - 03:12 PM

Să le zâmbiți șoferilor care conduc un Nissan! Ei sunt cei mai amabili și prietenoși conducători auto din Europa
Publicat Marti, 16.02.2016
de Bogdan Mirică
  Comenteaza 1
799393l-610x390-b-7eba0702.jpg
Un studiu publicat de Universitatea din cambridge arată că șoferii modelelor Nissan sunt cei mai pritenoși dinUniunea Europeană. Sunt mereu procupați de binele celuilalt și de justiția socială.

Etichetele puse în trafic pot fi uneori nedrepte. Spunem că șoferii modelelor BMW sunt agresivi și nu respectă regulile de circulație, dar ne bazăm doar pe câteva experiențe personale. Spunem că posesorii modelelor Honda sunt cei mai fideli brandului, însă iarăși ne bazăm doar pe supoziții. Nu a existat până acum o statistică clară privind aceste aspecte.

Universitatea din Cambridge a decis să pună capăt acestor presupuneri, mare parte dintre ele false, și să ofere Europei o statistică pertinentă a personalităților pe care le întâlnim în trafic. Potrivit universității engleze, șoferii Nissan sunt cei mai predispuși la a pune pe primul loc nevoile celorlalți. De asemenea ei sunt preocupați de evoluția economică și de justiția socială.

Richard Mills, omul care a coordonat proiectul, a declarat că ”oamenii care conduc un Nissan sunt văzuți ca persoane de încredere, cu o inimă bună, generoși și simpatici. Sunt plini de considerație și prietenoși și sunt de părere că toți ceilalți oameni sunt cinstiți și onești. Nu tind să fie mereu competitivi sau egoiști.”

Având în vedere rezultatele, este lesne de înțeles că marea majoritate a șoferilor Nissan sunt implicați în relații de lungă durată, în care se simt confortabil.

via wcf






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users