Jump to content


Photo

Probleme Turatie M9R 2.0 Dci


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 mns77

mns77

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 56 posts
  • Gender:Male
  • Interests:NISSAN QASHQAI 2011,150CP, 2.0 DCI,4x4 TEKNA

Posted 23 November 2015 - 07:46 AM

Eu întâmpin o altă problema cu QQ-ul meu 2.0 dci automat. Cand o turez mai tare pe la treapta a-6-a,cred, si depaseste 3500 turatii(aveam vreo 120 km/h si incercam sa depasesc o alta masina), atunci motorul nu se mai tureaza. Am incercat sa reduc viteza, chiar m-am oprit de tot si dupa ce am plecat de pe loc masina nu se mai tureaza ca atunci cand pornesti masina si ai pleca. Am oprit motorul, l-am repornit si apoi si-a revenit. Lucrul acesta mi s-a intâmplat de vreo 4 ori in acelasi fel la intervale diferite de timp. Nu mi s-a aprins niciun martor in bord, ba chiar intre timp am fost si la un service autorizat NISSAN pentru o constatare generală, insa am uitat sa mentionez acest lucru. Nici acolo pe tester nu s-a depistat nicio defectiune, doar un scurt-circuit, insa acel scurt s-a produs pe fondul slabirii bornei de minus de la baterie pe care am depistat-o anterior. Aveti idee ce se intâmplă? A mai pățit cineva acest lucru?



#2 Klausi

Klausi

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 747 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 24 November 2015 - 01:45 PM

Poate sa fie solenoidul de control geometrie variabila turbo. Este la motor in partea stanga langa amortizor. Cand mai face trage masina pe dreapta fara sa opresti motorul si da cu manerul unei surubelnite in corpul solenoidului. Daca isi revine - ai gasit cauza.



#3 mns77

mns77

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 56 posts
  • Gender:Male
  • Interests:NISSAN QASHQAI 2011,150CP, 2.0 DCI,4x4 TEKNA

Posted 24 November 2015 - 02:52 PM

E in partea stânga a mașinii sau stânga cum te uiti spre masina?

O poza mai concludentș dacă ma poti ajuta?

Merci.



#4 mac01

mac01

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 569 posts
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Posted 24 November 2015 - 04:13 PM

Pe partea stanga a masinii sau pe partea dreapta cum o privesti din fata. Se afla in spatele bateriei, langa oala care tine amotizorul. Este o piesa mica in care intra niste furtunase.



#5 mns77

mns77

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 56 posts
  • Gender:Male
  • Interests:NISSAN QASHQAI 2011,150CP, 2.0 DCI,4x4 TEKNA

Posted 25 November 2015 - 10:30 AM

Multumesc de informatie. Si daca motivul ar fi acest solenoid ce ar trebui facut mai departe? Sa-l inlocuiesc ori sa continui sa-l ”ciocanesc”?Aveti idee ce pret ar avea?



#6 mns77

mns77

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 56 posts
  • Gender:Male
  • Interests:NISSAN QASHQAI 2011,150CP, 2.0 DCI,4x4 TEKNA

Posted 11 January 2016 - 07:06 AM

Acel solenoid despre care Klausi a pomenit este un convertor de presiune pentru turbo.

Beleaua esta ca acel convertor nici acum nu l-am schimbat, cu toate ca mi s-a mai intamplat acesl fenomen pomenit de vreo 4-5 ori, deoarece acest convertor are un senzor si ar trebui ca atunci cand s-a defectat, senzorul sa-mi spuna ca e......defect. Lucru care nu se intâmplă așa. Totusi nu credeti ca e mai grav de-atât? De ce zic asta?......................pentru ca am mai descoperit un lucru bizar pentru mine: cu modulul ”auto” cuplat(numai asa am circulat de când am luat-o) si cu pedala la fund in a-6-a, am vreo 170km/h, insa nu se tureaza mai mult de 3.000 rot/min la acea viteza........................?????????????????



#7 Klausi

Klausi

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 747 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 11 January 2016 - 01:15 PM

Si daca retrogradezi intr-a 5a se tureaza sa depasesti 170Km/h? A ta e euro 5. A mea cu euro 4 merge lejer cu 210Km/h pe GPS. Pe bord arata intre 215 si 220Km/h. E adevarat ca am incercat asta doar in Germania cu motorina de acolo.

A mea dadea in branci inclusiv in trepte inferioare a 2a, a 3a din cauza acelei piese. Doar de 2 ori am patit asa. Odata eram pe cruise control cu 130-140Km/h si brusc mi-a redat controlul, s-au aprins becurile de la ABS si ESP si am tras pe dreapta si am oprit motorul. Am inspectat masina vreme de cateva minute, apoi am pornit motorul si am plecat mai departe fara nici cea mai mica problema. La revenirea in tara am pus masina pe Consult si nu aveam nici o eroare ramasa. 

A doua oara era asemanator cu ce ai patit tu. Indiferent in ce viteza eram nu se tura peste 2500 si uneori parca smucea fin. In acelasi timp se auzea un zgomot ciudat de sub capota. Aveam listate erori care dadeau defect acel solenoid sau covertor, cum vrei sa-i spui. Dupa iesirea din tara nu a mai facut. Deci pe acelasi combustibil din rezervor, exclus carburantul ca si cauza.

Uite o poza mai veche cu 200Km/h.

Attached Files



#8 mns77

mns77

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 56 posts
  • Gender:Male
  • Interests:NISSAN QASHQAI 2011,150CP, 2.0 DCI,4x4 TEKNA

Posted 11 January 2016 - 04:42 PM

Nu se tureaza daca cobor in a-5-a. De-asemenea nu sesisez nici macar un zgomot ciudat asa cum spui tu.

Ma tem sa nu fie mai rau de atât.....................................................turbosuflanta.............cu toate ca atunci cand o opresc si repornesc motorul isi revine, adica pleaca fortos de pe loc, chiar se si tureaza pe la 3500-4000, dar la a-6-a..............nu stiu. Asta e ciudat ca nici macar nu am vreun martor aprins in bord.



#9 Klausi

Klausi

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 747 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 11 January 2016 - 06:18 PM

Turbina in sine nu e dusa sigur.

Tu ai o lipsa de putere. La startul de pe loc nu folosesti 150CP. In schimb la 170Km/h folosesti o gramada.

Ar mai putea fi o problema. Ai putea sa ai furtunul de la turbo la intercooler fisurat sau chiar o fisura in intercooler. Pierzand presiune pe circuitul de turbo se poate explica lipsa de putere catre maximul de care e capabil motorul.

Da jos capacul ornamental din plastic de la motor. Desfa partea din fata de la priza de aer care e prinsa pe masca fata.

Verifica furtunul din imagine intre sagetile rosii, in special la cotul de la sageata din stanga de eventuale fisuri. Pot fi foarte mici, insesizabile. Pune pe cineva sa accelereze pe loc si tu asculta si uita-te la el. Verifica mai ales partea inferioara punand mana pe el.

De asemenea daca ai coliere cu surub pe traseul de turbo, strange-le din nou.

Si revino cu impresii.

Attached Files



#10 mns77

mns77

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 56 posts
  • Gender:Male
  • Interests:NISSAN QASHQAI 2011,150CP, 2.0 DCI,4x4 TEKNA

Posted 12 January 2016 - 06:59 AM

OK. Merci de sfat.

Voi face lucrul asta in week-end, cand sunt liber.

Voi reveni cu detalii după.



#11 mns77

mns77

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 56 posts
  • Gender:Male
  • Interests:NISSAN QASHQAI 2011,150CP, 2.0 DCI,4x4 TEKNA

Posted 15 January 2016 - 07:05 AM

Gata. Am rezolvat misterul. Nu intercooler-ul si nici acel convertor de presiune era problema, ci......................................debitmetrul aer, datorita in prealabil unui filtru de aer imbâcsit.

Am inlocuit filtrul de aer, am curatat debitmetrul cu un spray de curatat și apoi l-am suflat de la distanta cu aer de la compresor(nu l-am schimbat, caci pe original acest debitmetru costa cam 1350 RON si nu se recomanda decat original si nu piesa aftermarket)..............și gata. Masina ”mănâncă asfaltul” ..............cum s-ar zice.

Așa ca aviz amatorilor.................................schimbati filtrul de aer mai des....................cam la fiecare 10.000 km parcursi.

O zi buna si spor la treabă!






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users