Jump to content


Photo

Probleme Motor, Se Tureaza Singura


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 kareka27

kareka27

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 5 posts

Posted 27 April 2014 - 10:11 AM

Buna ziua,

Am o problema ciudata cu motorul de la nissan tiida/benzina. Am auzit de ceva timp un tacanit mic la ralanti, mai ales cand acceleram pe loc pana in 1500 ture, iar in sarcina se aude si la turatii mai mari. Am crezut ca sunt tachetii la inceput, dupa ce am fost la dacia service mi/au spus ca e bobina de inductie pe un cilindru si ma costa 10 mil. dar nu e sigur. Am  inceput sa caut pe net o bobina de inductie in speranta ca voi iesi mai ieftin. Am gasit/o la 260 ron cea mai ieftina dar tot ca cea originala bosch. Am cumparat chei tubulare, tot ce mai trebuiasi m.am apucat de treaba. Am schimbat si bujiile care am gasit tot ce aveam pe masina adica NGK, dar care aveau alta serie adica aveau o litera in minus/lipsa. Mi.a spus fata de unde le.am cumparat ca sunt compatibile. Le.am schimbat, am pus si bobina, dar cand am dat la cheie, surpriza; avea ralantiul mare si urca si cobora singura in ture adica 1500-2300 ture/min.

Am pus bobina si bujiile ei la loc si tot asa face. Am fost la diferite service-uri dar tot n.au stiut ce sa.i faca, au zis ca trage aer fals pe undeva. Poate stie cineva unde este problema, multumesc.



#2 RazvanF

RazvanF

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 50 posts

Posted 27 April 2014 - 06:49 PM

Daca ar trage aer fals motorul ar trebuie sa mearga subturat (in cele mai multe cazuri) 

 Ce ai putea face este sa pornesti motorul sa il lasi sa se incalzasca cat de cat cumperi o solutie de curatat carburatorul, daca vine sub forma de spary e numai bine, daca nu trebuie sa atasezi un cap pulverizant la sticla si cu motorul pornit incepi sa pulverizezi pe tubul prin care masina trage aer in special dupa filtru de aer MAS (mass airflow sensor) daca motorul se tureaza ai o fisura in acel tub prin care masina trage aer necontorizat de sensor.

 Poate fi si de la clapeta de acceleratie (fluturas) daca e murdara poate cauza probleme, poate fi si valva IACV (Idle air controller valve) care daca e infundata se poate bloca. Clapeta de acceleratie si valvele se infunda/murdaresc daca nu schimbi filtrul de aer la timp.

Chestia cu bujiile, mare grija ! o litera in plus/minus inseamna mult, trebuie sa ai exact acelasi cod cu ce aveai pe cele originale, temeratura optima de functionare a bujiilor este ceea ce te intereseaza, motoarele de cilindree mare au bujii care se incalzesc mai greu pe motiv ca motorul se incalzeste mai repede, iar motoarele cu cilindree mica au bujii care se incalzesc mai repede, sa poata preveni depunerile de carbon si sa iti asigure o scanteie cat mai buna de fiecare data.

Iar bobinele de inductie, daca se duce una sa te astepti si la celelalte sa se duca, deregula astea se schimba la set si nu la bucata.

Mai poti incerca sa resetezi senzorul de la clapeta de acceleratie. Decuplezi senzorul, pornesti motorul, il lasi sa functioneze 5 secunde recuplezi senzorul si lasi motorul sa functioneze 5 secunde dupa care il opresti.


Edited by RazvanF, 28 April 2014 - 07:38 AM.


#3 dorelc

dorelc

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 33 posts
  • Gender:Male

Posted 28 April 2014 - 12:30 PM

Am avut si eu o problema asemanatoare la un renault symbol benzina 8v si cauza era motorasul pas cu pas care a trebuit curatat.



#4 kareka27

kareka27

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 5 posts

Posted 28 April 2014 - 03:17 PM

Ok, multumesc frumos. Motorul este pe injectie nu are carburator dar mi.am adus aminte ca am umblat si la clapeta de acceleratie si am curatat putin clapeta, dar nu era decat putin afumata, mai rau era corpul care se depusese pe margine in zona circulara unde se inchidea clapeta, se depusese un strat de calamina, am curatat acolo si probabil ca s.antamplat ceva, acum merg jos sa mai arunc o privire.

Inca o data multumesc.



#5 kareka27

kareka27

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 5 posts

Posted 28 April 2014 - 06:47 PM

Sal, am revenit. Am facut operatiunea cu senzorul de la clapeta de acceleratie, am scos mufa, am pornit motorul, s.a mentinut la 950 ture/min, am tinut vreo 10 sec si am introdus mufa la loc ralantiul s.a mentinut la aceeasi turatie, am oprit, iar cand am repornit aceeasi problema, se tureaza singura si revine singura la 1500 de ture.

Ce am observat cand s.a mentinut la turatie normala, am scos mufa de la cilindrul care am schimbat bobina de inductie si nicio diferenta, la turatie. Deci inclin sa cred ca ori bobina nu functioneaza ori exista alt defect. Cand am scos mufa de la alt cilindru, s.a redus turatia, am verificat furtunele care duc la admisie si n.am gasit nici o fisura nimic, nu mai stiu ce sa.i mai fac, nu ma pricep prea bine dar ma gandesc sa nu fie ceva la calculator, poate trebuie ceva setat, de modificat pe acolo.



#6 kareka27

kareka27

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 5 posts

Posted 28 April 2014 - 06:55 PM

Nu am verificat valva IACV pentru ca nu stiu unde este, o sa postez ce va poze cu motorul.



#7 RazvanF

RazvanF

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 50 posts

Posted 28 April 2014 - 07:46 PM

Daca ai o masina care sa produca abur, sunt alea de curata perdelele etc ....scoti filtru de aer si bagi abur pe unde trage motorul aer, si lasi masina sa mearga la relanti cam 30 de min cu aparatul care produce abur pornit si setat intre minim si mediu si astfel iti curata tot ce se poate bloca din cauza mizeriei, inclusiv cilindrii/pistoane si supapele.

Poti monta pe cilindrul care zici ca nu iti functioneaza o bobina de la alt cilindru care stii sigur ca functioneaza, daca tot nu primeste scanteie verifica cu atentie conexiunile electrice sa nu ai coroziune iar daca stii sigur ca totul e ok si tot nu primesti scanteie atunci poate fi calculatorul masinii, daca nu ma insel el este cel care da comanda pentru bobina/scanteie.


Edited by RazvanF, 28 April 2014 - 07:48 PM.


#8 kareka27

kareka27

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 5 posts

Posted 29 April 2014 - 09:26 PM

Sal, m.am convins, tzacanitul acela vine de la supape, am fost la ei la service la reprezentanta si au zis ca pot fi supapele arse daca este pe gaz (GPL) masina, iar cu turatia motorului mi.au dat de inteles ca ei au aparat de diagnoza dedicat special si s.ar putea sa fie nevoie de recalibrare, dar n.am inteles ce, cred ca recalibrarea acceleratiei, clapetei, nu stiu, n.am mai auzit asa ceva, asa o fi si la alte masini? Deci tot trebuie sa fac programare la ei pentru recalibrare, iar daca sunt supapele arse, mai pot face varianta care mi.ai spus.o mai sus cu aparatul de aburi?

Nu de alta, dar am vazut ca au niste scoruri...daca ar fi sa.mi schimbe supapele credca mai bine strang bani pt alta masina.

Multumesc.



#9 gtfmiofe

gtfmiofe

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 57 posts
  • Gender:Male
  • Location:micu' Paris

Posted 30 April 2014 - 01:55 PM

dar de ce trebuie sa mergi neaparat la reprezentanta?



#10 RazvanF

RazvanF

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 50 posts

Posted 30 April 2014 - 07:41 PM

Deci masina e pe GPL? Stiu ca e o varianta ieftina de combustibil dar strica motorul din pacate....in legatura cu recalibrarea este adevarat, am un prieten care are un opel vectra din 2005, a fost cu el la reprezentanta si dupa ce au schimbat bujiile au recalibrat calculatorul masinii sa ii mai urce turatiile, stateau undeva la 750 si le-au urcat la 850(benzina 1.8). Cu masina de abur este o varianta mult mai ieftina decat sa demontezi motorul si sa schimbi supapele, sa nu incerci cu benzina aditivata(scumpa) in ideea ca iti va curata motorul, este o minciuna, nu curata nimic singura chestie este ca arde mai bine si nu lasa asa multe impuritati in motor(calamina/depuneri de carbon). Acum sincer nu stiu mai nimic despre supape, cum ar trebui trebui sa sune motorul daca ar fi stricate...dar..ziceai ca ai un tacanit, poate fi de la culbutori daca nivelul de ulei este scazut, ai vre-un injector stricat sau cum ziceai tu cu bobina de inductie(motorul merge in 3 pistoane). Vezi poate ai un injector stricat si tu dai vina pe bobina de inductie, degeaba ai scanteie in cilndru daca injectorul nu pulverizeaza benzina.



#11 kareka27

kareka27

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 5 posts

Posted 02 May 2014 - 05:59 PM

Am rezolvat cu turatia motorului la service/reprezentanta, trebuia clapeta de acceleratie invatata cu testerul lor, acum mai ramane tzacanitul care au zis ei ca sunt supapele arse sau vre/un segment ciobit, iar ca sa demonteze chiuloasa si ce mai trebuie pe acolo ma costa 10300 roni, e clar, raman pieton pana la anu'.



#12 kareka27

kareka27

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 5 posts

Posted 02 May 2014 - 08:18 PM

In legatura cu masina de aburi, poti sa/mi spui te rog cam ce putere trebuie sa aiba in wati, sau ce debit de aburi, presiune ca nu ma pricep la astea. Adica daca cumpar unul prea mic sa nu/l iau degeaba.

Mai ramane sa incerc si varianta asta, multumesc.



#13 kareka27

kareka27

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 5 posts

Posted 02 May 2014 - 08:22 PM

M.i se pare o varianta buna si ma gandeam sa nu bag doar apa si sa o amestec cu ceva solutie de spalat geamuri sau de cuptoare, plite, poate daca a prins calamina pe scaunul supapelor se curata mai bine si mai repede.



#14 RazvanF

RazvanF

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 50 posts

Posted 02 May 2014 - 08:54 PM

Este si varianta asta, pornesti motorul si il lasi sa ajunga la temperatura optima de functionare dupa care pulverizezi apa pe la clapeta, dar cineva sa iti tina masina turata in 2000, teoretic apa trasa de motor se va transforma in abur si va curata calamina..dar...o masina de abur e mai indicata, ce putere ar trebui sa aiba, chiar nu stiu, dar ar trebui sa produca abur constant si continu, daca nu ma insel gasesti pe youtube un clip in care se prezinta procesul, un passat cu 400 de mii km, ii curata depunerile de carbon cu o masina de aia.

Sa nu amesteci apa cu nimic, doar apa curata (distilata daca e posibil).


Edited by RazvanF, 02 May 2014 - 09:04 PM.


#15 kareka27

kareka27

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 5 posts

Posted 22 May 2014 - 11:12 PM

Am incercat si varianta asta, nu am facut nimic. Am desfacut motorul, dar a intervenit o problema, nu pot desface piulita la fulia arborelui cotit pt a putea da capacul jos de la distributie. Am incercat in ambele sensuri dar nimic, parca ar fi sudata acolo. Piulita este corp comun cu saiba, acum nu stiu sigur in ce directie se desface, poate ca am strans.o si nu se mai desface. Am pus si o teava pe cheie ca prelungitor, am rupt o inelera si am strambat teava prelungitor si degeaba.

Acum mai am si o nelemurire, prezoanele la chiulasa sunt cu cap de imbus, s.o gasi cheie dinamometrica pt astfel de cap?Iar strangerea prezoanelor habar n.am cati Nm trebuie pt ca in carte nu scrie de asa ceva.

Iar daca supapele de pe acel cilindru trebuie slefuite, nu se va modifica mersul motorului, adica ma refer ca automat supapa va intra mai in interior si coada supapei se va ridica si se va modifica timpul de evacuare. Sau o trebui supape pentru reparatia a doua?



#16 RazvanF

RazvanF

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 50 posts

Posted 23 May 2014 - 10:24 PM

pentru piuite blocate ar trebuit folosit un pistol cu impact, este "sudata" acolo ca e aluminiu pe aluminiu( piulita si surubul se strang cum se invarte ceasul, de la dreapta la stanga, sunt cazuri in care se strang si invers de exmplu pedala de la bicicleta)

Nu cred ca iti va modifica timpul de evacuare ci mai degraba cat de mult se va deschide supapa, posibil sa nu se deschida cat trebuie sa nu evacueze toate gazele arse, daca motorul are 16 valve (4 pe cilindru) atunci nu cred ca ai de ce sa iti faci griji, iar la cheia dinamometrica se pot pune diferite adaptoare sa poti folosi imbus, deregula gasesti adaptoare in trusele cu chei care contin crichet, tubulara, surubelnita, etc



#17 kareka27

kareka27

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 5 posts

Posted 02 March 2016 - 09:17 PM

Multumesc tuturor pt sfaturi.

Am rezolvat problema si o sa spun care a fost cauza, nu de alta dar poate se mai confrunta cineva cu astfel de problema. Am desfacut chiulasa si am constatat ca pe acel cilindru supapele de evacuare nu mai inchideau bine din cauza ca aveau palaria/ciuperca ovalizata si erau cam arse. Din cauza asta nu mai inchideau bine si intrasera si in interiorul chiulasei, deci se micsorase si distanta intre paharel/tachet si coada supapei, de fapt nu am mai avut timp si rabdare sa masor, dar credca nu mai aveau joc deloc. Am mai gasit si alte supape suspecte de pe alti cilindri care pareau uzate , arse si le-am schimbat si pe acelea.

Am intampinat probleme la reglarea jocului supapelor care era prima oara cand vedeam acel sistem cu paharele care aveau scris niste serii. Mi-am dat seama ca acele serii de pe fiecare paharel care erau diferite, erau in functie de jocul care trebuia facut pe fiecare supapa.

Pt ca erau foarte scumpe acele paharele si care ma duceau la cateva zeci de mil, am hotarat sa le reconditionez. Efectiv le-am incarcat putin la sudura si dupa aceea le-am frezat pe fiecare sa pot ajunge la aceeasi distanta /joc la toate supapele.

Mi-a iesit perfect toata lucrarea, cand am pornit motorul nu-mi venea sa cred ca functiona ca unul nou.

Mulltumesc tuturor pt sfaturi.


Edited by kareka27, 04 March 2016 - 03:33 PM.


#18 kareka27

kareka27

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 5 posts

Posted 02 March 2016 - 09:30 PM

Acum dupa aproape 2 ani nu am mai avut nicio problema, doar ca de cateva zile imi ramane motorul la 1000-1200 ture/min in mers cand scot din viteza la semafor.

Am observat cand calc frana dupa cateva secunde revine la 850-900 ture/min.

Am vrut s-o testez dupa ce si-a revenit si am ambalat motorul pe loc. Surpriza, nu mai ramanea la 1200 ture. Am testat chestia asta de mai multe ori si acelasi efect il are, adica pana nu calc frana nu revine la relanti.

Din mers cand shimb sau scot din viteza, observ de fiecare data ca relantiul e crescut, ambalez motorul pe liber, dar tot nu-si revine pana nu calc frana. Cand are ralantiul normal si o ambalez de cateva ori, nu ramane turata.

Stie cineva care ar fi problema? Ma deranjeaza si cred ca si consumul creste din cauza asta.

Multumesc.


Edited by kareka27, 04 March 2016 - 03:37 PM.


#19 kareka27

kareka27

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 5 posts

Posted 10 March 2016 - 03:51 PM

Acum mi.am dat seama, deci turatia motorului de la 1200 ture/min. la 850 ture/min. nu se reduce numai cand calc frana, deci nu este asta cauza directa si am observat ca si la frana de mana face la fel, adica, cand trag frana de mana incet din mers, isi revine la turatia normala de 850 ture/min.

Dupa mai multe teste cu frana de mana si cea de picior am constatat ca problema  era  din alta parte, adica:

Din mers, nu conteaza la ce viteza, 80 km/h, 50 km/h, 20 km/h, daca scot din viteza, motorul ramane turat. Daca nu actionez niciun sistem de franare si o las sa mearga singura `` pe liber `` , pana nu ajunge la viteza de 5 km/h nu se reduce nici turatia, deci nu isi revine ralantiul. Deci problema este ca daca nu ajung la viteza de sub 5 km/h nu se reduce nici turatia motorului, deci nu are treaba cu frana.

Stie cineva care e treaba/defectul, ce legatura are una cu alta?

Ma gandesc sa nu fie vreun senzor ABS ceva?

Stie cineva, i s-a mai intamplat asa ceva ?


Edited by kareka27, 26 March 2016 - 05:50 PM.


#20 Eduard

Eduard

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 158 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 17 August 2016 - 08:50 PM

Senzorul ABS doar " citeste " coroana din butuc. Daca ar fi de la senzor ABS - ti s-ar aprinde martorul in bord.

am patit chestia asta - dealerul mi a zis cum ca ar fi ECU unit , vreo 3k euro etc..am gasit un traseu intrerupt si pb s-a rezolvat dupa 6 luni de distractie prin diverse service uri. Btw - 1 senzor ABS original = + 2k ron :)

 

in cazul tau - in momentul in care accelerezi si apoi treci schimbatorul pe liber / dupa logica mea , motorul nemaifiind in sarcina ar trebui sa scada implicit si turatia la relanti : 950 rpm.

 

daca ai rezolvat - zi-ne si noua ce avea: acum sunt curios:)

daca nu - incearca sa o pui pe un tester la reprezentanta






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users