Jump to content


Photo

Ulei Recomandat Pentru Motor M9R 2.0Dci


  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 johnnysm

johnnysm

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 7 posts
  • Gender:Male

Posted 14 December 2012 - 07:50 PM

Salut tuturor,

Poate careva dintre voi sa-mi spuna daca a folosit uleiul 8100 X-clean 5W-30 de la MOTUL , si daca da cum se comporta.

#2 Klausi

Klausi

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 747 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 16 December 2012 - 09:58 AM

Salut tuturor,

Poate careva dintre voi sa-mi spuna daca a folosit uleiul 8100 X-clean 5W-30 de la MOTUL , si daca da cum se comporta.


Vad ca nu ti-a raspuns nimeni.
M-am uitat eu pe specificatii si teoretic e OK.
Insa daca vei compara toate caracteristicile vei observa ca la cald e mai subtire si are punctul de fierbere mai jos cu cateva grade.
Asta inseamna ca daca il vei folosi vara va tacani mai tare motorul. Tacaneala va aparea si iarna cand se incalzeste motorul.
In rest se potriveste. Il poti incerca. Mai ales daca faci schimbul acum pe iarna. Daca tacane prea urat la primavara il dai jos.

#3 johnnysm

johnnysm

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 7 posts
  • Gender:Male

Posted 17 December 2012 - 08:05 AM

Vad ca nu ti-a raspuns nimeni.
M-am uitat eu pe specificatii si teoretic e OK.
Insa daca vei compara toate caracteristicile vei observa ca la cald e mai subtire si are punctul de fierbere mai jos cu cateva grade.
Asta inseamna ca daca il vei folosi vara va tacani mai tare motorul. Tacaneala va aparea si iarna cand se incalzeste motorul.
In rest se potriveste. Il poti incerca. Mai ales daca faci schimbul acum pe iarna. Daca tacane prea urat la primavara il dai jos.



Multumesc mult Klausi,
Eram curios pentru ca e unul din singurele uleiuri care respecta indeaproape specificatiile din manualul tehnic Nissan,
Apropo, tu ce folosesti ?

#4 Klausi

Klausi

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 747 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 17 December 2012 - 11:28 AM

Am incercat CASTROL EDGE TurboDiesel 0W30 si 5W30. Iarna la pornire 0W30 e fantastic. Nu tacane motorul deloc. Dupa ce se incalzeste incepe sa toarca specific. Am stat cu el pana aproape in vara si l-am schimbat ca suna masina ca un tractor si avea deja 2 pori pe unde se umezea capacul de la distributie.
Am relipit capacul de la distributie si am pus Castrol 5W30. Merge OK dar tacane mai tare decat cu ELF.
Asa ca la ultimul schimb am pus din nou ELF Solaris DPF 5W30 - adica ce recomanda Nissan.
N-as mai proba alt ulei decat dupa ce-l aud pe un motor cald. Pe mine ma enerveaza tacanitul asta de la Renault.

Edited by Klausi, 17 December 2012 - 11:28 AM.


#5 iuliu m.

iuliu m.

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Gender:Male

Posted 28 February 2014 - 03:44 AM

Ai mai putea incerca un ulei "ultimate" gen Red Line, Renewable Lubricants ori Amsoil.



#6 Klausi

Klausi

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 747 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 28 February 2014 - 12:32 PM

De cand Renault furnizeaza motoare pentru Mercedes, firma Motul a facut un ulei pe specificatiile motoarelor Renault.
Motul Specific 0720 5W30. E urmatorul test pe care-l voi face cu M9R-ul meu. Voi reveni cu impresii si concluzii dupa ce-l testez.
Daca cineva l-a testat deja il invit sa-si spuna parerea.

#7 iuliu m.

iuliu m.

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Gender:Male

Posted 28 February 2014 - 12:45 PM

Firma Motul are o problema cu "full sinteticele" pe care nu prea le produce. In anul de gratie 2014 as folosi un ulei cu baza integral sintetica nu minerala hidrocracata indiferent de normele Renault, care nu au cine stie ce restrictii, pe care le indeplineste.

Dar este alegerea fiecaruia...

Stima!



#8 Klausi

Klausi

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 747 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 28 February 2014 - 01:22 PM

Eu nu lucrez in domeniul uleiurilor, deci vorbesc numai din ce am citit si din concluziile personale.
Motul este folosit de foarte multe masini de competitie. Nu Motul Specific 0720 ci alte modele. De aceea m-am indreptat catre el.
Daca ai alte opinii te rog sa le argumentezi. Ajuta la clarificarea imaginii.

#9 iuliu m.

iuliu m.

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Gender:Male

Posted 28 February 2014 - 08:12 PM

Attached File  gogoasa Motul8100X-Cess5w40.jpg   98.33K   25 downloadsAttached File  marea gogoasa cu 300v 5w40 PDS.jpg   93.36K   23 downloadsAttached File  marea gogoasa 300v 5w40 (2).jpg   97.77K   15 downloads

 

  Motul practica un marketing mincinos. Eu am cunostinta pentru ca cu asta ma ocup.

In ceea ce priveste 300 V-ul , este vorba de o "branduire" extrem de parsiva.
Uleiul este de racing insa la capitolul "alte aplicatii" este lasata "portita deschisa" si catre "street use". Iata:
Racing cars with naturally aspirated or turbocharged engines, race engines operating in a wide range of
rpm and temperatures : race on tracks, single brand races, rallyes, uphill races…
Engine producing medium fuel dilution in the oil.

Other applications : Gasoline or diesel engines, turbocharged, direct injection and catalytic converters.

Pe site-ul importatorului oficial la rominica gasim aceasta descriere de produs:
Lubrifiant 100% sintetic bazat pe tehnologia ESTER Core® pentru masini de curse si de strada cu motoare normal aspirate sau turbo care necesita obtinerea de performante maxime imediate.
Datele sunt luate de aici:
http://www.ulei-motu....ower-5w40.html
Uleiul acesta, flagshipul firmei, este pana la 50% mineral, desi este etichetat:"100% Synthetic". Daca la produsul tau de varf ai asemenea "minciunici" in insasi prezentarea produsului (se vede si din pour point-ul penibil, -36 gr. C), ce pretentie poti avea la restul gamei(cea exclusiv "de strada")??! Care are si ea un "top-of-the-line"(8100 X-Cess) , etichetat si el drept "sintetic 100%" desi e 100% mineral(atasez alaturat si MSDS-ul lui)...Interesanta maniera de a face afaceri...

Nu-i problema daca nu te pricepi. Eu ma pricep si daca vei avea inspiratia sa imi asculti sfaturile, vei descoperi o "alta" masina pe care o vei tine mult si bine cu performante maxime si consum si uzura, minime. Insa lubrifiantul si eventualii aditivi de combustibil vor fi "o tzara" mai scumpi...Nu exagerat.

Cu stima si respect!
 


Edited by iuliu m., 28 February 2014 - 08:16 PM.


#10 Klausi

Klausi

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 747 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 28 February 2014 - 09:54 PM

Atunci ce recomanzi pentru M9R? Sa fie pe specificatii 5W30 si Renault0720. Sa nu tacane, sa suporte un tuning moderat, adica o supraincalzire fara a-si pierde proprietatile? Stiu ca nu e masina chiar potrivita pentru competitii, dar tin la ea si ma dau cu placere cu ea.

#11 iuliu m.

iuliu m.

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Gender:Male

Posted 01 March 2014 - 03:43 AM

Nu iti pot recomanda pe "specificatii Renault 0720" care sunt niste aiureli fara sens. Iti pot recomanda uleiuri adevarate, poliolesterice de grupa V, care suporta un tuning mai mult decat moderat, fiind cea mai nobila sectiune a celei mai avansate grupe din punct de vedere al performantelor. Astfel de brand-uri nu se incurca cu amaratele de norme de constructor menite sa captivizeze clientii aflati in garantie intru vanzarea unei posirci minerale, in reprezentante, cu profit maxim. Sa nu iti imaginezi ca e cine stie ce scofala "norma Renault 0720". E mai mult o conventie pe care o respecta peste 90% dintre uleiurile aflate acum pe piata. Mai ramane "circuitul spagii in natura" si "contractul de reprezentare" intru umplerea buzunarelor celor doua companii. Motorul Renault "isi doreste" un lubrifiant cat mai performant nu unul care a fost pastrat intr-un recipient pe care scrie Elf. Nu-i nicio vraja la mijloc.

Din punct de vedere al calitatii iti pot recomanda ceea ce am enumerat deja intr-un post anterior, "podiumul campionilor absoluti" in lubrifiere, si anume Renewable Lubricants, Red Line ori Amsoil, exact in aceasta ordine.

Daca te intereseaza ce tot palavragesc eu pe aici, pot fi si mai specific. Daca nu, n-are sens.

Apropos daca vei crede in ce spun eu si vei asculta de consilierea mea, vei uita cu desavarsire ca masina ta este Diesel si nu Otto. Deci, "tacanitul"...

Multumesc pentru atentie!


Edited by iuliu m., 01 March 2014 - 05:00 AM.


#12 Klausi

Klausi

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 747 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 01 March 2014 - 11:15 AM

Intrebarea ramane deocamdata fara raspuns. Ce ulei este recomandat pentru M9R.
Daca specificatiile RN0720 sunt depasite de un produs, e OK. Daca nu sunt indeplinite apar probleme ca uzura prematura a motorului, infundare a DPF-ului, etc.
E normal ca uleiul recomandat de producatorul motorului sa fie de masa, asa cum este si masina. Ca se vinde la preturi astronomice - si asta stiu. Pe mine m-a lovit o singura data, la prima revizie. Din punctul de vedere al producatorului trebuie sa fie un raport optim intre calitatea pentru motor si pretul de achizitie. Adica nu trebuie sa genereze uzuri premature sau chestii mai grave la motoare ca sa nu existe cheltuieli in perioada de garantie pentru producator, dar in acelasi timp sa fie destul de ieftin ca adaosul la vanzarea lui sa fie cat mai mare.
Cine-si doreste mai mult pentru produsul achizitionat poate ajunge cu intrebari pe un forum ca acesta.
Astept o propunere argumentata cu pedigree-ul specific acelui produs. Altfel discutam doar teorii.

#13 iuliu m.

iuliu m.

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Gender:Male

Posted 01 March 2014 - 02:51 PM

Normele RN0720 sunt depasite de aproape orice produs. Mi-ar lua prea mult timp sa iti teoretizez asta. Iti pot furniza material de studiu daca doresti sa te pui la punct teoretic. Sunt incredintat ca vei intelege ca nu este nici pe departe o problema usor de "expediat din gatul mainii", intr-un post pe un forum.
Poti alege sa ma crezi sau nu. Cu DPF-ul de Renault/Nissan nu sunt deloc probleme specifice celui de la VAG spre exemplu. Deci nu necesita vreun ulei low SAPS sau cu Noack redus. Si aici este un pic de teorie.
Sa trec la recomandari ca sa nu mai fiu acuzat ca nu raspund la intrebari. Deci ar fi, in ordinea descrescatoare a calitatii:
1)renewablelube
2)redlineoil
3)fuchs-titan-supersyn-0w-30
Multumesc pemntru atentie!

Edited by Klausi, 14 March 2014 - 01:10 PM.


#14 meglemek

meglemek

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 8 posts

Posted 03 May 2015 - 02:16 PM

De cateva schimburi folosesc CEPSA XTAR 5W30 C4 DPF. Mi-a placut faptul ca are un TBN de 8.4, parca. Destul de ridicat si singurul pe care l-am gasit cu specificatia asta. Restul specificatiilor sunt chiar ok, daca or fi adevarate. De exemplu, acel Pour Point e de -39 grade Celsius, ceea ce imi spune ca ar putea fi full sintetic. A mai folosit cineva acest ulei? Sunt curios ce pareri are.

Unul la fel de bun mi s-a parut a fi cel de la Valvoline, dar cu un TBN de 7.3, dar nu l-am folosit pentru ca e destul de scump.

Inainte de acesta am folosit WURTH si uleiul original Nissan (ELF, adica). Toate uleiurile pe care le-am folosit sunt cu norma RN 0720, si de regula, caut sa aiba cat mai multe norme pe langa cea ceruta de Renault.

 

Din ce spune colegul iuliu.m, se pare ca uleiul Bio-SynXtra HDMO 5W30 Low Ash de la Renewable Lubricants, ar fi ok, dupa specificatii si e clar full sintetic. Este un ulei "low ash", insa in datele tehnice nu se spune despre cantitatea de "sulphated ash", care, conform normei RN 0720 trebuie sa fie sub 0.5%. Am mai vazut uleiuri clasificate ca "low ash", dar sareau de acest 0.5%.

Ne poate ajuta cu lamurirea acestui aspect? Multumesc!


Edited by meglemek, 03 May 2015 - 02:51 PM.


#15 dorelc

dorelc

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 43 posts
  • Gender:Male

Posted 28 October 2015 - 09:18 AM

Denumirile comerciale ale uleiurilor s-au mai schimbat intre timp si as vrea o confirmare: uleiul ELF Solaris DPF 5W30 se numeste acum ELF Evolution Fulltech 5W30? Se poate cumpara fara probleme de pe piata, adica are aceleasi proprietati cu uleiul recomandat si presupun furnizat de reprezentanta? (in conditiile in care la reprezentanta pretul este dublu).



#16 Klausi

Klausi

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 747 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 03 November 2015 - 07:59 PM

Nu stiu daca ELF Evolution Fulltech 5W30 este vechiul Solaris DPF 5W30 dar din moment ce are OEM approval Renault 0720 este certificat pentru M9R. Asa ca poate fi folosit fara probleme.



#17 dorelc

dorelc

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 43 posts
  • Gender:Male

Posted 03 November 2015 - 08:06 PM

Multumesc!




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users