Jump to content


Photo

Cloncanit enervant in volan


  • Please log in to reply
44 replies to this topic

#41 mac01

mac01

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 568 posts
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Posted 22 June 2016 - 04:25 AM

Problema rezolvata. Deci....cloncaniturile din volan apar de la uzura axului cu cruci cardanice.

Am montat noul ax original si s-a facut liniste deplina in masina. Nu mai cloncane la plecarea de pe loc, nu mai cloncane cand pun frana, nu mai cloncane pe piatra cubica sau la denivelari marunte si dese. Nu se mai aude niciun fel de bataie in volan.

Montarea axului este foarte simpla. Noul ax vine cu doua suruburi intr-un plic (originale). Nissan recomanda schimbarea lor la montarea noului ax. Un surub mai lung si gros de 10mm cu cheie de 16 in cap si un surub de 7mm cu cheie de 12 in cap.

Pentru schimbarea axului va trebuie o tubulara de 16, o tubulara de 12, un clichet, si o cheie dinamometrica. 

Prima data se pune masina cu volanul si rotile drepte. Se trage scaunul in spate de tot si se scoate covorasul de cauciuc.

In dreptul axului cu cruci cardanice, jos la podea, se afla un capacel de plastic. Se scoate acel capacel. O sa vedeti primul surub, cel gros cu cheie de 16. Rotiti de volan spre stanga masinii (invers acelor de ceasornic) cam o jumatate de tura ca sa puteti sa desfaceti surubul. Se desface surubul si se trage de ax afara. Axul iese foarte usor. 

Dupa scoaterea axului, se revine cu volanul in pozitia dreapta...volanul se va misca foarte usor, doarece caseta de directie nu mai are legatura cu acest ax. Dupa revenirea volanului, se desface surubul de sus (cel mic de 7mm) din celalalt capat al axului cardanic. Aici in partea de sus, intrarea axului cardanic pe axul volanului se face pe caneluri. 

In momentul cand scoateti surubul de sus este bine sa va luati un reper si sa vedeti cam care este pozitia axului cardanic fata de volan. Dupa desfacerea surubului trageti usor cu mana de ax si va iesi afara.

Noul ax;

Inainte de montare, ungeti cu vaselina crucile cardanice si canelurile care intra pe axul volan. Axul are unsoare din fabrica dar mai multa nu strica. Insistati in special pe acele caneluri ca sa va intre usor axul.

Se pastreaza volanul drept si se baga noul ax (dupa reperul care vi l-ati luat inainte) in axul volan. Se baga noul surub mic (7mm uns cu vaselina) si se strange usor la mana. Nu strangeti surubul tare sau definitiv....sigur va fi nevoie sa-l desfaceti din nou, ca sa reglati pozitia corecta a volanului.

Se roteste din nou volanul spre stanga masinii (jumatatea de tura) si se cupleaza axul cu cruci jos la caseta de directie. La imbinarea cu caseta nu aveti cum sa-l montati stramb sau prost deoarece axul se prinde de caseta intr-o singura pozitie. Caseta nu permite cuplarea axului gresit sau in alta pozitie.

Se introduce noul surub gros de 10mm (uns cu vaselina) si se strange definitiv cu cheia dinamometrica setata la 38Nm.

Se face o plimbare cu masina si se observa la drum drept daca masina are volanul corect, drept si la pozitie. In cazul in care volanul necesita reglaj stanga-dreapta, se desface surubul de sus de 7mm, se scoate cupla de sus si se aduce volanul in pozitia corecta. La final, cand pozitia volanului este corecta, se strange definitiv surubul de sus cu cheia dinamometrica setata la cuplul de 32Nm.

Treaba nu este grea...mai mult de jumatate de ora nu dureaza toata operatia. Nu se desface nimic de la volan, vreun plastic, vreo mufa, sau altceva. Nu este nevoie nici de scoaterea vreunei borne de la baterie......schimbarea axului nu este impiedicata absolut de nimic.

ATENTIE...nu cumparati piesa de la alt fabricant.  Cumparati numai originala Nissan. S-ar putea sa va treziti cum am patit eu...sa aruncati banii in vant si volanul sa cloncane mai rau.

 

Daca aveti ceva nelamuriri.... va astept cu intrebari.

 

Idei?... 

Nu as putea sa-l consider un defect de fabricatie. Masina mea se apropie de 90.000km si la ora actuala este singura investitie majora care am facut-o. Mi se pare normal sa se uzeze acest ax. Crucile cardanice au in capat niste bucsi de teflon sau un altfel de material..(nu stiu sigur, ca nu am dezmembrat axul). Acele bucsi se uzeaza prin actionarea volanului stanga-dreapta. Eu am trecut axul la consumabile avand in vedere ca am mai avut masini inainte care au prezentat acelasi defect. Ma bucur ca nu au fost probleme la caseta de directie. Daca noul ax tine tot 90.000km.... ii zic saru'-mana!

 

Ca final...!

Nu cred ca trebuia neaparat schimbarea axului. Sunt convins ca mai puteam sa merg linistit cu el 50-100.000km.....cloncaniturile nu erau foarte grave sau ingrijoratoare. Dar sunt un tip mai pretentios de felul meu si nu-mi prea place sa-mi troncane ceva pe la masina sau sa nu mearga ceva bine. Pentru cei fara pretentii...se poate da muzica un pic mai tare! Toata treaba este ca acest  ax sa nu capete joc mare stanga-dreapta si sa aveti probleme la ITP. Dupa cum bine stiti ITP-ul nu se acorda cu joc la directie.

Ps;

Bieletele de directie si setul de reparatie al casetei le-am cumparat degeaba. Nu era nevoie de ele...dar raman momentan in casa, deoarece sunt convins ca va veni si timpul cand ele vor necesita schimbarea.

Toate cele bune!

 

Attached File  DSCF2596.JPG   61.74K   40 downloads Attached File  DSCF2595.JPG   94.36K   45 downloads Attached File  DSCF2593.JPG   98.06K   42 downloads


Edited by mac01, 22 June 2016 - 02:51 PM.


#42 adrian_gda

adrian_gda

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 29 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 22 June 2016 - 07:10 PM

Salut Dan si felicitari pentru descrierea detaliata !

Foarte bine punctat pas-cu-pas intreaga operatiune, ramane sa ne spui si noua un cod al piesei pe original si bineinteles, de unde ai comandat axul.

Asa cum ai spus si tu mai sus, se mai putea merge si cu axul vechi ( eu am aproape 190.000 km ) si nu-mi amintesc exact de cand au inceput sa se auda acele sunete la drum denivelat.

Am incercat sa gasesc rezolvarea acestei probleme de cateva ori dar...nici un service nu mi-a indicat in mod direct de unde vine probema..era mai simplu sa se dea vina pe caseta de directie.

Toate cele bune !



#43 mac01

mac01

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 568 posts
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Posted 22 June 2016 - 07:37 PM

Piesa se poate achizitiona de la orice magazin de piese auto.

Cereti cuplaj cardanic directie...numai piesa originala. Daca va aduce altceva afara de cea de origine, refuzati piesa. Piesa de origine trebuie sa fie insotita de cutia originala cu inscriptia Nissan si punguta cu cele doua suruburi.

Daca vreti codul original il gasiti in manualul service, cel pe care-l are toata lumea. Eu nu m-am dus cu codul original...m-am dus cu Vin-ul masinii si am cerut acest cuplaj cardanic care uneste axul volan de axul casetei de directie. Mai departe stiu cei de la magazin ce au de facut...

Daca va ajuta cu ceva codul de pe cutie este D8080-BR60E.


Edited by mac01, 23 June 2016 - 01:11 AM.


#44 diliuus

diliuus

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 6 posts

Posted 28 July 2018 - 05:50 AM

Salut. Soluția cu axul se aplica și la QASHQAI?

#45 mac01

mac01

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 568 posts
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Posted 29 July 2018 - 01:47 AM

Da.






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users