Jump to content


Photo

ESP - QASHQAI


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 DAN QQ

DAN QQ

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 4 posts

Posted 23 January 2011 - 01:34 AM

Salutare tuturor !
Am o curiozitate: a verificat cineva functionarea ESP-ului la Qashqai ?
Eu am incercat in iarna asta pe zapada sa iau niste curbe mai in forta, si, cu toate ca derapeaza vizibil spatele, nu se activeaza ESP. Mentionez ca acesta se activeaza doar la plecarea in forta de pe loc, taind puterea motorului, cand patineaza rotile din fata. E posibil sa am doar controlul tractiunii ?

#2 Elco

Elco

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 293 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Posted 23 January 2011 - 02:26 PM

Nu stiu sigur cum e la QQ dar la Infiniti, intra ESP-ul cand fuge spatele in curba.
Daca fuge spatele in curba, se corecteaza singur.
Daca incerci sa contravirezi cand fuge spatele pe zapada, doar inrautatesti situatia si masina intra in "fishtail", dar pana la urma tot se redreseaza singura.
E impresionant cat de exact poate fi sistemul la redresare.

E diferenta mare si la Infiniti in functie de sistemul de tractiune.
La cea cu tractiune spate, poate redresa doar derapajele usoare. Daca intri prea tare in curba, se termina cu o pirueta...
La cea cu tractiune integrala, e imposibil sa faci pirueta in curba. Te scoate foarte rapid din derapaj.

La Primera si Tiida (tractiune fata) daca intrii prea tare in curba, risti sa o ratezi...

La masinile cu tractiune pe o singura punte (fata sau spate) esp-ul n-are cum sa fie atat de eficient ca la masinile AWD

#3 DAN QQ

DAN QQ

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 4 posts

Posted 23 January 2011 - 09:44 PM

Elco, cam ce viteza aveai cand intra ESP-ul ? Eu am incercat pe zapada, si la 40 si la 50km/h si tot nu merge.
Eu am doar tractiune fata, dar nu vad de ce ar fi asa o mare diferenta fata de cele cu tractiune integrala, pt. ca sistemul se bazeaza mai mult pe franare.

#4 Elco

Elco

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 293 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Posted 24 January 2011 - 01:28 AM

Daca ai buton de "ESP OFF" inseamna ca masina e echipata cu ESP.
Cat despre eficienta ESP-ului, difera in functie de masina...

Aveam cam 30-40 Km/h, curba de 90 de grade.
La tractiune integrala (attesa et-s) sistemul de tractiune distribuie putere independent pe fiecare roata iar ESP-ul franeaza independent fiecare roata, in functie de necesitati.
Combinatia de tractiune/franare disponibila pe toate cele 4 roti face redresarea foarte lejera.

La FWD (tractiune fata) daca o roata pe fata derapeaza, esp/tcs franeaza acea roata.
Asa ca din 4 roti, tu mai ai tractiune doar pe una.
La fel si la masinile cu tractiune spate (RWD).

Diferenta intree FWD si RWD la derapaj e ca RWD supravireaza (face pirueta) si FWD subvireaza (ratezi curba si intrii in coltul de vis-a-vis a strazii)

La AWD, in cazul unui derapaj extrem, apare o combinatie de supravirare/subvirare si masina merge lateral.

O explicatie simpla aici:




ESP/TCS ajuta mult la orice masina. Dar aceste sisteme au si ele limite.
La masinile cu tractiune integrala, ESP/TCS dispune de o plaja mai mare de actiune, dispunand de tractiune pe toate cele 4 roti.
Daca iei o curba de 90 de grade cu 120Km/h nici un sistem nu te poate salva.

Daca vrei sa testezi esp-ul, gaseste o parcare sau un loc mai mare, liber, fara obstacole si incearca sa iei curbe bruste pe zapada, asa cum iei normal curba, accelerand, nu franand masina.
Inceacra cu ESP ON si ESP OFF.

Cand apesi butonul ESP la masina si se aprinde becul ESP pe bord, inseamna ca ESP-ul e oprit.

Eu am testat asta la toate cele 4 masini, seara, in parcare la Real.

Cel mai bine a iesit G37x, tractiune integrala.
Cu ESP ON, masina asta practic se salveaza singura... indiferent de cat de mult incerci sa o faci sa derapeze.
Cu ESP OFF, merge lateral, dar tot ia curba.
Intr-un fel, siguranta excesiva, strica distractia la masina asta...

Edited by Elco, 24 January 2011 - 01:59 AM.


#5 DAN QQ

DAN QQ

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 4 posts

Posted 26 January 2011 - 12:40 AM

Multumesc pt. informatii, se vede ca esti bine documentat in problema asta !
Am incercat sa iau niste viraje pe zapada in parcare la Sellgros cu butonul ESP ON si ESP OFF. Nici o diferenta!
Ca viteza, am mers pana la 50 km/h; mai mult nu am avut curaj.
Cred ca ar trebui sa ma duc cu "produsul" la dealer (BADSI), sa cer explicatii ... ca doar am platit 700 Euro pt. optiunea asta si am asteptat 2 luni in plus !
Problema e cum le dovedesc eu lor ca nu functioneaza ESP ? :blink:

Edited by DAN QQ, 26 January 2011 - 12:51 AM.


#6 T.rac3Er

T.rac3Er

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 68 posts

Posted 26 January 2011 - 12:59 PM

poti sa mai incerci diverse metode daca iti intra esp-ul

de obicei e bine ca nu intra esp-ul insemnand ca nu este cazul.
dar daca ai unde sa faci niste manevre bruste la viteza mare si carosabil umed minim, asa iti vei asigura parerea daca da sau nu. si testarea inseamna exact in cazurile de urgenta,sa imiti ca si cum e u tir gata sa intre in tine. asa, finut, nu prea are de ce sa intre esp-ul
PS: daca in trecut ai avut esp pe alta masina si stii conditiile in care se activa atunci, iti va fi mai usor acum sa verifici.
stima

#7 mishulikus

mishulikus

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 184 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:IASI

Posted 26 January 2011 - 01:58 PM

Aoleu, nu mai recomandati omului sa faca teste din astea, poate face vreun accident Doamne fereste. Mai bine merge la dealer sa ii arate ca are ESP si cum functioneaza, desi sincer ii doresc sa nu aiba nevoie vreodata de ESP, ABS sau restul de combinatii literare prevazute pentru situatii de urgenta. Pentru astfel de teste exista poligon si oameni specializati care sa te ajute.



#8 Elco

Elco

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 293 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Posted 26 January 2011 - 04:05 PM

poti sa mai incerci diverse metode daca iti intra esp-ul



Situatia din filmul ala n-are nici o treaba cu ESP-ul.
Acolo actioneaza controlul tractiunii (TCS)
La el controlul tractiunii functioneaza corect avand in vedere ca i se aprinde pe bord "SLIP" daca face o plecare mai brusca de pe loc si taie din puterea motorului pentru a prinde aderenta.

#9 ionut1909

ionut1909

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 2 posts
  • Gender:Male
  • Location:bamberg germani

Posted 03 October 2015 - 07:10 AM

o intrebare scurta va rog .am un qq facelift 1.5 dci iar dupa o vreme am descoperit ca nu func tempomatul am fost la dealer cu problema iar dupa o sapt cand am luat masina sin serv pe langa faptul ca nu le reparat mai nou se aprind becurile esp plus motorasul rosu ma puteti ajuta sa aflu care ar fi cauza va multumesc



#10 Klausi

Klausi

    Advanced Member

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 747 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 03 October 2015 - 11:56 AM

Nu te putem ajuta ca problema e mult prea complexa pentru o parere de la distanta. Dar putem observa urmatoarele:
- cruise control nu are aproape nici o legatura cu cutia de viteze. In mod direct in nici un caz. Singurele informatii le primeste ECU motor de la senzorii de marsarier si de punct neutru de pe cutie. Comanda de cruise control se da pe ECU si tot el vegheaza la respectarea ei. Deci textul cu codurile e minciuna oridinara.
- la ridicarea unei masini din service se face o proba de traseu in care se confirma cu clientul ca masina a fost reparata pe chestiunea cu care a venit in service. Din ce povestesti - nu s-a facut asa ceva.
- indicatorul de motor cu rosu inseamna ca nu mai ai voie sa pornesti masina si cu atat mai mult sa o misti. Dpdv al fabricantului aprinderea acelui martor indica o avarie majora care a aparut la motor.
Fie duci masina inapoi la service, fie anunti echivalentul german al ANPC-ului roman, fie mergi cu masina la un alt service Nissan.
E incredibil unde a ajuns "seriozitatea" germana! Cred ca e cazul sa ne vindem "Reno-urile" si sa ne cumparam "VAG-uri" ;)




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users